xonitex Att HBP går till div 1 är inte så konstigt. Han får garanterad speltid där. Det kan inte en klubb i Superettan erbjuda på förhand. Nog är det en talang men han har också spelat i ett topplag i ett spelförande lag i Superettan och väldigt lite på den nivån överlag. Huvudsaken måste vara att få rätt roll och att få spela seniorfotboll. Det kan vara lika värdefullt oavsett om det är ett hack ner i seriesystemet.
lagoh xonitex Tror detta är rätt lösning. Att sitta bänk match efter match ger ingen utveckling. I ettan blir han en spetsvärvning och med sin låga ålder har han alla möjligheter att vidareutveckla sina förmågor. Dessutom är det trupperna i Superettan i praktiken klara 10 dagar innan premiär. Desamma kommer gälla övriga spelare som blir utlånade. Har svårt att se någon av dem få möjlighet i en Superettan klubb då det oftast bara är spets som värvas in på slutet.
Ols Slangen Sanyang har visat upp flera intressanta egenskaper. Men han är ung och kan vara lite upp o ner. Tamminen har ju visat att han kan göra mål annars stod ju hans assist ut i hans cv när han värvades. Då även Sanyang visat att han kan leverera målpass tror jag Kouakou kommer peta en hel del bollar. Tillräckligt många i alla fall för att kallas succé. Annars är jag övertygad om att Christensen kommer att visa sig vara den grund som en bra offensiv kan byggas på.
Väderkvarnen2 Vi borde låna ut Adjei o Poppler samt sälja Niklas Söderberg. Sedan är truppen klar! Adjei o Poppler till div 1 o Söderberg borde kunna hitta en S1 klubb.
lagoh Väderkvarnen2 När Kouakou blir matchredo bör även OG lånas ut. Det finns fortfarande mycket som behöver utvecklas och det görs inte med korta inhopp. Detta är dock ett personligt beslut i många fall. Stanna kvar och hoppas på inhopp alt U21 matcher eller lånas ut och få mycket speltid och utveckla delar i sitt spel.
gbjorkman Väderkvarnen2 Det är ju inte bara att sälja en spelare. Söderberg måste ju själv acceptera en flytt. En spelare som Söderberg kommer ju aldrig gå med på en flytt i dagsläget. Detta är hans enda chans till allsvenskt spel. Vi får nog vänta på att han har suttit bänk i några månader innan det blir aktuellt. Om det ens blir det, Foyston verkar ju hålla Niklas ganska högt.
Väderkvarnen2 lagoh Tycker nog att vi behöver 3 st 9:or i truppen så OG får vara kvar. En av Aliev o Kouakou kommer vara frånvarande vid ett antal matcher och då behövs en ersättare på bänken.
Väderkvarnen2 gbjorkman Det är klart helt sant. Ser dock inte hur han ska kunna konkurrera med Ask, dansken, Seger, Noah, Ljung, Mörfelt. Alla dessa borde gå före som åtta och kan användas på fler positioner. I min bok kommer han inte ens få plats på bänken om inte många är frånvarande.
Ruuben Väderkvarnen2 Ask, Seger och Noah kommer säkert vara 2:a bakom dansken på 6:a positionen. Så visst kommer Niklas hamna utanför startelvan, möjligen lite inhopp. Men, skador och avstängningar kommer sätta stopp någon gång för de flesta i truppen, så även om man känner sig säker på vilka som ska spela nu, så kommer det säkert se annorlunda ut i höst.
Ingemar Väderkvarnen2 Jag kan också se Söderberg som alternativ nr 3 längst fram i banan efter Kouakou och Aliev. Blir ju många matcher där vi inte kommer vara det bollförande laget och då kan det behövas en brunkare som hela tiden stör speluppbyggnaden för motståndarlaget. Söderberg är ju en stadig pjäs och jag tror att när det gäller närkampsspel är han inte helt bortkommen. Blir ju på bekostnad av Gabrielsson i så fall men tröja nr 9 hamnar ju i alla fall på rätt plats på planen.
lagoh Ruuben Tror Ask är tänkt backup som 6:a vid behov. När det blir skarpt i Allsvenskan så krävs rappare fötter/tanke i speluppbyggnaden och där tror jag inte Noah håller. Ska vi lyckas med vårt eget spel behöver 6:an ha kombinationen av bollvinnande och skarphet i speluppbyggnad.
Väderkvarnen2 sim Ingen är gladare än jag om det stämmer (möjligen Niklas!). Jag gillar Niklas men han har inte allsvenskt tempo.
BKBiceps Spontant tänker jag utlån/bryt med poppler, adjei, mörfelt, Berndt. Tycker inte mörfelt håller på nivån och hård konkurrens på hans positioner. Söderberg är ändå den som startat tillsammans med Ask och seger vore konstigt om han plötsligt helt i frysboxen.
fåtöljsupporter a.k.a. fr Är det bara jag som känner att Noah är den svagaste länken på mf och det tveksammaste nyförvärvet? Eller det kanske mer beror på att han är relativt okänd utanför Ellos.
Bonus Läser att Kusu är aktuell för utlåning till Stabaek. Vi tar deras 6:a och de får låna vår avdankade variant. Det är sånt som kallas silly.
Ruuben Om alla är friska och i form vill jag se följande startelva: Wallinder Lindahl, Mattis, Kricak, Lucas Dansken Seger, Ask Tamminen, koakou, Sanyang Kan vi spela med denna elva, då tror jag vi kan utmana de flesta lagen.
Bancroft Ruuben Ruuben, din lille f-n. Jag köper den elvan rakt av, exakt så ser jag vårt Öster också 🙂👍
Villenyblom Ruuben Kouakou behöver se bättre ut än mot Oaik, kändes som han inte skjutit en boll på flera år