Jag minns senast som Christian Järdler var sportchef (i kombination med huvudtränare) år 2018 och 2019 och då var han väldigt noga med att aldrig avslöja kontraktslängd, det var information som han tyckte klubben ensidigt skulle äga. Så lycka till att ta reda på hur länge Oscar Uddenäs är knuten till oss. Såvida inte spelaren själv berättar det för media så kommer det att vara oklart för oss.
Jag börjar så sakteliga smälta att Järdler är tillbaka hos oss. Bara han aldrig blir huvudtränare igen så får jag väl acceptera det. Jag var en av de sista som fortfarande stod upp för honom den där fruktansvärda säsongen år 2019, men lika svårt jag hade för att lämna honom då, lika svårt och långdraget tycks det vara att stödja honom igen. Men det kommer väl, men som sagt; bara han aldrig blir huvudtränare igen. Värnamo var flax. Öster, Mjällby och Örebro var det inte. Zingo brukar säga att Järdler kan fotboll, men att vara huvudtränare är så mycket mer än att bara förstå sig på spelet. Det är psykologi. Det är teamarbete. Det är sådant Järdler inte kan, helt enkelt.