Redarmy88 antzzo Tycker Segers rädsla att misslyckas hämmar hans förmåga att lyckas. Många gånger han vänder hem istället för att våga gå fram innan motståndarna hinner samla sig. Eventuellt finns ersättaren i truppen med alla nyförvärv in, men Niklas Söderberg bör inte spela som ordinarie i en allsvensk trupp.
KamiKnazen FInns det något som tyder på att vi inte ska ersätta Seger? Har missat det i så fall. Var det inte Jens som varslade om fler spelare både in och ut innan fönstret stänger? Alla fattar ju att det behövs en ersättare och vi har stålar till det. Frågan om det finns några spel- och köpbara kandidater?
Old Chap Helt givet att Seger kommer saknas när han lämnar laget. Ändå undrar jag om någon bland överskottet av ytterforwards har egenskaper att spela på hans position? Främst då om hur Sejdiu skulle fungera. Om inte så kanske Gyamfi kan ju ta över. Han verkar behöva en halv match för att acklimatisera sig på en position och sedan går det helt geschwint.
Szabo Plantagenparkeringen Nej om de tar över hans (förvisso lilla) lön är det gott nog. Han hör ju inte hemma på den här nivån. Behöver frigöras utrymme rent numerärt också.
Plantagenparkeringen McA Mer tanken om att OG skulle vara påväg bort är bra. Och att vi troligtivs inte kommer få ersättning för det.
antzzo https://fotbolldirekt.se/silly-season/uppgifter-oskar-gabrielsson-pa-vag-bort-fran-osters-if/ Umeå eller J södra för Gabrielsson
Greger Det kanske dyker upp någon ny ung afrikan. Hintade inte Mörk om det i samband med försäljningen av Sanyang. Det fanns väl en förhoppning om ett fortsatt samarbete även utan Janssons inblandning.
Plantagenparkeringen Mest besviken över att man inte har en ersättare klar till Seger direkt. Varför sälja en bärande spelare, ett nytt kontrakt är värt mer än 6 miljoner.
Old Chap Plantagenparkeringen Om Mjällby får uppåt 18 millar för Nicklas Røjkjær som antagligen hade längre kontraktstid kvar får Öster vara nöjd med vad de får betalt för Seger med ett halvår kvar.
Jovars xonitex Då hade man väl plockat honom som bosman i vintras istället för någon av Christensen/Ask/Noah?
Villenyblom xonitex Med tanke på S1 hyperinflation så vill jag inte se en enda värvning därifrån. Inga svenskar heller för den delen
Plantagenparkeringen Old Chap Jag är nöjd med de 6 miljonerna. Jag är mindre nöjd med att man vetat om det ett par veckor. Troligtvis ett par månader sett till att hans kontrakt är påväg ut och ändå inte har någon klar. Å andra sidan hade Vito inte haft någon klar förrens i slutet av augusti.
antzzo En David Seger är viktigare borta mot BP än hemma mot Mjällby. Att vi inte har en ersättare kvar är kasst. Och ersätts han inte så är det ännu värre
Janne Salpa Hur vet man att en ersättare inte är klar? Det skulle väl rent hypotetiskt kunna presenteras ett nyförvärv imorgon när transferfönstret öppnar? Jag säger inte att det blir så, men det förvånar mig hur man kan veta att det inte blir så.