xonitex
Jag säger inte att du har fel men herregud vilken uber svensk beskrivning på fotboll. Alla ska formas in i samma modell. Alla ska slipa bort allt som sticker ut. Allt ska vara mellanmjölk. Anfallare ska försvara. Försvarare ska anfalla. Alla ska ha samma egenskaper och alla ska ha samma mentalitet.
Det är inte menat mot dig personligen. Bara orden du skrev. Jag spyr av den beskrivningen. Den största anledningen till att vi har så få anfallare av tillräckligt hög klass i svensk fotboll är just att anfallarna mobbas som egoister om de gör mål. De får lära sig att passa bollen istället för att förädla det som är deras styrka.
Det värsta exemplet jag någonsin har läst om va en ungdomstränare i Blekinge som bytte ut spelare som gjorde mål. Ungefär som " nu har du fått göra mål, nu ska någon annan få chansen att göra mål ". Vem fan vill göra mål om man blir utbytt ??
Skulle man göra likadant mot en bra målvakt? " Nu har du räddat en boll, nu byter vi ut dig så någon annan får chansen att rädda bollen ". Ska man skratta, gråta eller spy? Alla tre i min mening.