DaKlonker Ola säger i tuttosvenskan att Öster hade mått bra av en spelare som kan hålla i bollen och förlänga anfallen. Gissningsvis en spelare de jobbar på att få in innan fönstret stänger.
Villenyblom Ola confirmade att det inte funnits någon scoutingverksamhet men också ingen användning av data heller. Att jag och Elghen har alltså analyserat mer data än vad Östers verksamhet har gjort 2025 triggar mig mer än alla lfcreds inlägg tillsammans.
TuffeUffe Villenyblom tänk om klubben hade pröjsat 10 licenser för ett toppklass-scoutingprogram och gett dessa + lite lul-lull i form av fint käk + dryck till 10 kunniga supportrar, som får till uppgift att vaska fram fem bra namn på varje position. Tror det hade varit välinvesterade pengar.
El_barto Villenyblom Ola confirmade att det inte funnits någon scoutingverksamhet men också ingen användning av data heller. Detta är rätt anmärkningsvärt.
Calle01 Öster har första tjing på provspelaren Musa Njie, enligt agenten Mörk i en artikel i SMP. Det diskuterades om det i senaste ARPÖ, men nu vet vi det. Rapid Wien var intresserade av Musa men då visumfrågan drog ut på tiden gick de vidare.
jojolaget Calle01 om han inte värvas finns det god fog att ifrågasätta det tidsmässigt långvariga intresset från Öster. En guldklimp!
Ruuben Ett 3 veckor långt provspel tyder väl ändå på att man är väldigt intresserade och tänkt att värva honom om inget oförutsett sker, man vill väl bara se hur mycket man kan öppna plånboken och hur långt kontrakt man vill knyta honom på. Med tanke på åldern så är det väl ett kontrakt på 4 eller 5 år som gäller.
naren onion Skulle gissa det men vi kan ju alltid drömma, han har verkligen växt in i spelet och visar att han har en hög(re) nivå i sig!
sim onion Avtalet går ut med Hamburg 30 juni 2026. Vad jag hört så har han en HÖG(!!!) lön så det är nog tyvärr en omöjlighet.
Old Chap sim Det svenska vinteruppehållet är tyvärr alldeles för långt. Omöjligt att betala för ett förlängt lån med sådana premisser. Suhonen är en av Östers allra bästa spelare i modern tid.