Ols El_barto Tror inte att pengar är det enda som Rodic funderar kring när han ska signa nästa kontrakt utan även kontraktslängd kan nog spela roll. Rodic är 32 nu. Vill Öster tex erbjuda honom ett tvåårskontrakt eller längre.
Sääf Sr Redarmy88 mycket tveksamt. Skulle nog ses som många snäpp ner, även om vi ligger kvar. Han har ju tidigare år gjort det väldigt bra i mff. Utomlands, tror jag.
Ols Sääf Sr Rydström lär nog vänta o se vilka erbjudanden som kan dyka upp. Och då nog utomlands prio för honom. Öster kommer att tillsätta en ny tränare innan nästa säsong startar. Rydström kommer ha tålamod längre än så för att invänta rätt erbjudande.
Hanson Typ två mille mer per år än Foyston? Går nog till kff. Allt förlåtet från deras speedwayfans - och han stryks medhårs - tills han lämnar igen.
stefanberg https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2025/09/27/uppgifter-mjallby-nara-osters-wallinder/
Plantagenparkeringen Svårt dilemma kring spelare med utgående som redan fått erbjudande från andra klubbar. Bör de spela?
Bollen81 Det är tråkigt att vi tappar bra spelare varje säsong. Men vi ligger där vi ligger i näringskedjan. Låt spelare som vill vara i Östers IF spela.
Calle01 Bollen81 Det är så jävla jämt i botten och kommer att så förbli. Vi kan nog räkna med att Wallinder redan bestämt sig för ett tag sedan att lämna, även om han inte har skrivit på. Jag har inte sett någon dipp i hans form det senaste. Att rädda en straff mot sin blivande arbetsgivare är för mig ett tecken att han fortfarande är heltaggad att spela i Öster säsongen ut.