Hasse-Hattrick Kalle Dahl Underbart med en snabb spelare med namnet Haren! Värva tveklöst! Vill se honom skutta omkring på Visma!
Villenyblom jon Driver bollsvenskan.se, ska man följa något inom allsvenskan på twitter så är det nummer ett
Oldtimern Mattiasson får sparken från Sirius En kille som fick Sirius spela väldigt bra fotboll, är detta nån öster kan suga upp
stefanps Oldtimern Martin Foyston har kontrakt över nästa säsong och så länge han har det är det han som är huvudtränare för Östers IF.
EF Bromma Oldtimern vad ska vi med han till? Ok att vi har en tradition av att kicka/byta tränare som andra byter underkläder men inte läge att kicka innan ens säsongen dragit igång.
Apotekaren jon lex Nanne Bergstrand som vi sparkade 1996 efter att ha slutat 6a och vår 28 åriga tränarkarusell började..
fåtöljsupporter a.k.a. fr lemon Fördelen är att det går att komma ur kontraktet om någon av parterna inte är nöjd, om det inte blir som tänkt. En annan aspekt är att båda parter måste anstränga sig för att den andre ska vilja fullfölja optionen.
olka6806 Apotekaren Jag har ibland undrat hur det gick till med Nannes sorti från Öster 1996. Fick han sparken i ordets rätta bemärkelse, eller var det något optionsår som Öster inte utnyttjade ? (Likt Tufa ifjol) Han hade vid tillfället varit huvudtränare i tre år och just fört Öster till en 6:e plats. Någon som har fakta i detta ?
Ols Platini Det är den enda konsekventa linje som "oldtimern" har: allt är bättre än det som finns i Öster nu. Spelar inge roll om det är spelare eller ledare. (Märkligt att han själv inte bytt lag vid det här laget).
Lucksmith Ser att Adams kusin Niclas i ÖSK lämnar och har intresse från Sverige och utlandet. Kanske något för Öster? "Adam, skriv på det här treårskontraktet så plockar vi in din kusin i truppen också"
LinoBoll olka6806 Som jag minns det fick han sparken pga för tråkig fotboll. Fanns också missnöje bland spelarna som ville ha mer energi och då i form av Andreas Ravelli som en del spelat med. Det gick sådär.
Lindstig LinoBoll Nanne hade 3 + 1 år och Öster valde att inte köra sista optionsåret. Så här i efterhand ett konstigt beslut. Jag skrev dock en artikel i Öster News om att Nanne fick lämna var nog det bästa. Lite svårt att då veta vilka framgångar som Nanne skulle få. Dock helt sjukt att ersätta honom med Andreas Ravelli från Lenhovda...
Old Chap Lindstig Varför nedvärderar du Lenhovda? Bröderna Ravelli är uppväxta i Åtvidaberg och Växjö, Kanske han bodde där just då men det är inte relevant.
fåtöljsupporter a.k.a. fr Lindstig Om man ska vara ärlig gentemot Andreas R så fick han bara en halvtidstjänst som tränare. Allt för att spara lite pengar för en ekonomiskt utsatt förening. Han jobbade andra halvan kvar på sitt gamla jobb.
Lindstig Old Chap Ytterst sällan Allsvenska klubbar värvar en tränare som dittills bara tränat lag i division 4. Var nog mer nivån som jag menade än själva laget.
Calle01 Andreas Ravellis korta sejour som tränare för Öster var allt annat än framgångsrik. Men det är små marginaler i fotboll. Jag minns ett frejdigt spel av Öster många gånger men bollen ville alldeles för ofta inte in i mål. Speciellt Anders Blomqvist var en stor målsumpare. Året innan kom Öster som bekant på 6:e plats. Men Öster var i riskzon för i alla fall negativt kval och tack vare att många resultat gick med Öster i sista omgången blev det en en sjätteplats. Vad hade hänt 1997 om Ravelli fått behålla Ludde och Paldan, som båda flyttade utomlands efter säsongen 1996? Det får vi aldrig veta.