Slangen En fråga bara för att göra det extra häftigt. Kan du kalla den ”Allsvensk Silly 2025?”

Jag vill uppgradera högerback , om KhJ stannar så en till centralt.
En bra vänsterytter och en central anfallare.

Rodic vill jag ha bort och Petar har ju gjort sitt.
Ljung o Söderberg är väl inte av allsvensk kvalitet, så om de försvinner så kanske nån till.

Levi ????

Det blir spännande.

Det behövs i princip 2 spelare som konkurrerar på samma position. Ljung duger som tvåa ute till vänster.

En ny mittback måste in som konkurrerar med Mattis och Kricak. Starke fyra.

Prio 1 ny högerback. Tatu duger som tvåa?

ÄNTLIGEN och Vito måste ha ett STORT TACK, nu hoppas vi Jansson har rätt känsla för spelare som passar in minst 5 st som går in i startelvan, kolla också efter en tränare som är taktiskt driven o kan spela på resultat osv, jag är tveksam till att nuvarande tränaruppsättning klarar den mycket tuffare miljön i allsvenskan. Alltid ÖIF

Håller med söder.

Prio att inte härja runt en massa bara för att. Visa som står längst fram kan funka bra i truppen.

Prio att behålla - wallinder, krickak, höög Jansson, seger och ABW. Sen som sagt, inte rotera runt i onödan.

Och - nu måste vi vara smarta och plocka spelare som kanske inte fått ut potential, eller visat lovande i S1.
      Om Värnamo ryker - Calle J och Gustav E tex, som båda underlevererat i år men är duktiga.
      Kevin Jensen o K*f.
      Bjerkebo.
      Vetefasen om inte Emil E skulle kunna vara intressant i en grupp som han gjort det i år.

gyros skrev: "jag är tveksam till att nuvarande tränaruppsättning klarar den mycket tuffare miljön i allsvenskan."

Håller inte med i en sekund! Öster har inte gått upp med så kompetenta tränare sen Hasse Backe.

Visst är Levi en drömvärvning, men tror ni inte vi siktar lite för högt med honom? Skulle lätt gå in i Malmö till exempel ju känns det som.

Jag har alltid velat se Calle J hos oss men nu tycker jag inte han duger för det som väntar. Vi ska sikta högre.

lundino

Glöm inte Modou Barrow. Han kan hem till sommaren.

Platini

Kanske behöver man fundera på om Daniel Friberg ska vara akademichef eller i staben kring A.

Jag vill se Bjerkebo i Öster.
        Tänk på att vi behöver få in en större trupp samtidigt som vi lånar ut spelare (helst till superettan ) som vi sedan kan testa i vår miljö. Känns otroligt tryggt med jansson

Söder Simon Gefvert bör det vara full fokus på, hamnade lite i skymundan iom skadan men var brutalt bra innan dess. Tror det hade varit en kanonvärvning som inte behöver bli för dyr

ÖIF135
        Skrivet igår på BOISarnas svenska fans 17:59
        ”Dzabic, hur usel ska han vara innan han får börja på bänken??”

Men kanske bara är en temporär dipp.

JW inte ens på bänken idag i HBK. Bra att de fortsätter göra bort sig. Han borde vi ta hem som supersub!

Borde vi inte kunna plocka några spelare från Sandviken?

Man behöver nog få in rutin, hade gärna tagit in spelare från lag som MAIF. Som vet vad som krävs med små medel och vara obekväma att möta. Man behöver ha en helhets bild av den allsvenska säsongen som kommer komma. Vi kommer säkerligen plocka en hel del poäng i början på ren inspiration, sedan kommer verkligheten ikapp, som gör att vi kommer jaga mkt boll. Öster anno 2024, har spelat ut mer eller mindre alla lag, det kan vi glömma nästa år, vilka är beredda och göra grovgörat? Den typen av spelare skulle vi behöva få in, bolltrygga, bollvinnare, snabbhet, en stabil jäkel längst upp o skicka bollar på. Hålla sig kvar på grisfotboll än att vara naiva och försöka spela, som i slutändan blir en storlek för små.