Nä men nu tar vi och lugnar ner oss gällande ABW tack. Hysterin når tydligen inga gränser.
Detta gäller även vår sportchef som för första gången sen han kom hit ger en oseriös och oprofessionell intervju med media. En sportchef som går ut och uppmanar supportrar till att kärleksbomba spelare för ”att få han till att skriva på”. Nja. Jag vet inte. Det är ju inte som att Gyökeres ska vända hem till BP, eller Isak till AIK.
Jag kan sträcka mig till att det hade varit ett tillskott, men att måla upp honom som nån Messias som kommit för att rädda Öster från Superettan? Det är bara orimligt. Starta ramsor och be honom skriva på under första träningen? Kom igen. Vi alla här inne är bättre än så. Vill vi stå där med skägget i brevlådan när han, efter att ha tränat 3 veckor, drar till Cypern? Jag fattar att det är silly och givetvis får man drömma som supporter. Men kan vi snälla försöka hitta någon form av rimlighet på förväntningarna på honom?
Han hade alla möjligheter i världen att stanna i hans trygga Öster och Växjö, men valde äventyret och pengarna i Sydkorea.
Sorry för min negativa och nedlåtande ton på förhand, men jag vill ändå försöka sträva efter någon form av realism för att slippa orimliga krav som riskerar att påverka spelare negativt.
Edit: Var nog inte han som startade ramsan vid närmare eftertankar. Korrigerat detta. Min poäng att han kunde stannat och därmed tagit ett större steg av att bli en riktig legendar står kvar.