Zingo Det är bara frälsargrejen som jag inte gillar
Om vi slår ihop alla varianter av religioner som tror på Messias återkomst (under olika namn; Jesus, Isa, m.m.) kommer vi upp i en tro som fyra och en halv miljarder tyr sig till. Lägger vi till judarna som tror att han kommer, men att han inte har varit här än, får vi några till.
För mig känns det orimligt att förneka FEM MILJARDER människors tro. Och skulle det visa sig att de har fel allihop så representerar deras kyrkor (sammanlagt) ett närmast oräkneligt antal biljoner kronor i tillgångar. Bara det ... i Östers kassa.
Jag tror jag talar å hela Forums vägnar när jag säger att vi betackar oss från din ateism. Det finns en Gud (Stig, inte han från Ica!) och han skickar Jesus till oss då och då, vi kan inte veta när, ty Hans vägar är outgrundliga.
Det ankommer inte oss att stå vid Pärleportens in- och utgång och säga "nja". Det är hädelse!
Vore jag Stig skulle jag döma dig till sju Ave Maria och nio "Adam, skriv på, skriv på, skriv på". Nä, förresten, skit i Maria (hon som lurade i snickaren Josef att hennes graviditet inte hade ett dugg med brevbäraren i Betlehem att göra) – ELVA "Adam, skriv på" vore min dom.
Ju mer jag tänker på dina synpunkter, desto dummare blir de! Tror du på allvar att vi hade haft ett damlag i dag om det inte vore för Adams revben?
♥️ 💙