Ola Larsson i SMP 2026-01-21 angående ABW: - Vi har gett honom ett avtalsförslag som han får förhålla sig till, så får vi se vad han känner kring det. Vi gör vårt absolut yttersta för att knyta honom till oss. Men då känner jag mig också trygg i om det skulle vara så att det inte blir så. Vi har gjort vårt absolut bästa. Där har vi sträckt på oss enormt för att försöka få hit honom.
Frågan är hur länge Ola Larsson och Öster kan vänta på ett besked från ABW om en potentiell återkomst.
– Det är en balansgång. Hur länge ska vi vänta på honom med risk för att tappa andra? Den balansen behöver vi förhålla oss till och det är där jag befinner mig när jag ser vilken bra spelare och härlig person Adam är och med allt det skulle betyda för oss som klubb om han skrev på.
– Samtidigt måste jag förhålla mig till hur verkligheten ser ut. Jag drömmer gärna, jag älskar det, men samtidigt måste jag behålla en fot i verkligheten.
Några andra namn in ryktas det inte om för tillfället och inte heller åt andra hållet.
– Det är noll förfrågningar i inboxen där, säger han om eventuella försäljningar.
Herr Larsson har i tidigare intervjuer pratat om vilka luckor som man vill fylla i truppen och då ska det främst handla om en till vänsterytter och en central mittfältare som högsta prioritet med målvaktsposten och en vänsterback som frågetecken.
Hur ser du på fördelningen av budgeten på dessa platser?
– Man kan ju också säga att vi inte fyller den sjätte platsen på mittfältet, att vi stannar på fem och kanske kan flytta spelare från andra positioner där. Vi har flera spelare som kan täcka upp på ett mittfält. Jag är inte säker på att vi behöver fylla upp alla positioner faktiskt, säger han.