Kalle Dahl Mrking Det tusentals andra möjliga förklaringar. T.ex. att han känner någon som är på väg till oss. Eller att hans svåger är utbytesstudent i Växjö. Eller att hans fru blev vän med Petars fru under semester i Thailand. Men jag fick feeling på den.
Kalle Dahl Villenyblom Ja jag menar inte att tm's värderingar är något att lita på eller bry sig om. Jag menar att ålder utan tvekan är en faktor i värderingarna.
Bancroft Mycket bra spottat, @Kalle Dahl Tänk om brasilianske Yalle är vår nya 6:a. En intressant tanke. Vem är han ? Någon som vet mer eller som kan tänka sig gräva i detta ?
Anders antzzo Han verkar spela i C-nivån i Brasilien, typ som Superettan i nivå(?). Inga poäng senaste 20-30 matcherna, så en väldigt defensiv position/spelstil. Finns det någon som kan ta fram en spindel?
ZWEMPA Yalle- hur coolt är inte det namnet bara. Brasse med artistnamn. Vad skulle kunna gå snett med det?
Redarmy88 Jag skulle vilja veta hur scoutingen gått till. Kan bli fågel eller fisk. Men vad har vi egentligen förutom att han följer öster på insta ?
1930 Highlightsen från Brasilien ser ju bra ut, men laget han spelar i huserar ju för närvarande i fjärde divisionen i Brasilien. Känns spontant inte som något ”hett” namn. Men kan ju ha fel..
Villenyblom Det enda jag tar med mig från detta är att han spelade med Deivid Washington i Chelsea för 2.5 år sen
ZWEMPA Jag undrar vem som är hjärnan bakom denna värvning. Är det JJ som gör en sista insats, eller är det Järdler som redan fått upp ångan. Eller kanske ett samarbete. Eller kanske det är JM som gått igenom spamkorgen på jakt efter dom enligt "säkra källor" försvunna mejlen från JJ och i samband med detta fått tips om Yalle.
Slangen Vilken nivå håller Brasiliens fjärdedivision? Någon som har några exempel på vilka divisioner brassar som lyckats i allsvenskan hämtats ifrån tidigare?