Om Maifarna inte kan använda Kusu i Allsvenskan tror jag inte han är särskilt intressant för Öster heller. Visst tog han sig i Öster men jag anar att han fortfarande har för hög felprocent för den nya nivån.

Platini Mjällby sålde en bänkspelare för 10 milj till blåvitt, och nu gör han skillnad i det laget. Det får vi inte för någon av våra spelare just nu. MAIF är på en annan nivå än oss just nu, bara att erkänna. Med det sagt vill jag inte ha Kusu heller men något ignoranta kommentarer här inne tycker jag.

Kontraster när man igår lyssnade på Niklas Söderbergs inställning genom sin fotbollskarriär till att läsa att Kusu är missnöjd efter ett halvår i MAIF. Njaee, säger jag.

Kusus skadebenägenhet och liggande på plan talar emot men han är bättre i sina bästa stunder än vad vi har. Om han tas emot av laget övriga spelare och accepteras av gruppen så tycker jag inte att sårade känslor hos vissa supportrar ska väga över. Öster och laget före allt. Med vänlig hälsning, motvalls kärring😉

Jag hoppas att Kouakou och Poppler gör varsin halvlek på topp. Det är dags att båda kommer igång ordentligt nu 🙂👍

Ryltan Kusu är ju ett råämne så stort att förra årets avgörande spelare som t ex ABW och Seger bleknar i jämförelse. Ingen tvekan om det. Men fotboll är ju så komplext. Jag tror inte heller, som någon skrev tidigare, att han passar inte i Foystons Öster. På näthinnan finns givetvis att Öster blev bättre med KJH på planen. Då har jag ändå inte nämnt oviljan att förädla Mjällbys talanger, fotot i Mjällbys tröja under kontraktstid etc. Nej tack till Kusu i Öster.

Ryltan
        Tur för mig att det inte är du som bestämmer.
        Vi har investerat en hel del i snabbhet i den här truppen för att kunna kontra eller snabbt flytta boll till anfallszon. Kusu är en spelare som älskar boll och tar massor av tillslag, en riktig bromskloss som sällan tar bollen framåt i planen. Vi är så mkt bättre utan honom!

Calle01
        I grund och botten är Kusu en bättre fotbollsspelare än KHJ men håller med dig att Öster blev bättre med KHJ iom att han spelade enklare och la passningarna tidigare vilket passade omgivningen bättre.
        Med Kusu fick vissa spelare (typ Seger) springa i cirklar innan han släppte bollen. Hans sämsta sidor är att han vill vara i centrum hela tiden och gnäller väldigt mycket på medspelarna. Att inte detta funkar i Mjällby är rimligt med tanke på deras alternativ.

zune

Levi är en orealistisk värvning för betydligt större allsvenska klubbar än Öster. Så vi ska nog inte hoppas på något där.

Landar han i Sverige igen så är det nog i MFF eller DIF

gbjorkman Levi, krafth, bojanic osv kan kanske vara aktuellt om vi hänger kvar - och får en extern finansiär. Typ så.

• Alex svarade på detta.

"Att det tydligt letas, och det bekräftade Foyston igår när jag pratade med honom.

Det har snackats om Stabaeks dansk Magnus Christensen men jag börjar tveka på om det är så aktuellt längre. Det låter som att man anser att han är för dyr." Elgen i dagens livechat angående ny 6a