Ryltan Villenyblom Rodic kan spela defensivt oxå. Minst lika bra som Seger. Tanken är väl inte att han ska spela sexa. Snarare åtta i s f. Sedan kommer det aldrig hända men det är en annan sak och av andra orsaker än att han skulle vara för svag defensivt.
lfcred Villenyblom Eftersom rodic saknar snabbhet men fina fötter och bra spelförståelse ( och två bra fötter) så kan jag absolut se rodic i en offensiv position centralt. Ovan i den rollen absolut. Men hans egenskaper skulle absolut kunna användas centralt. En spelare som däremot aldrig varit bra centralt är mörfeldt.
Ols lfcred Sejdiu har ju också diskuterats som centralt alternativ. Vad gör att han skulle lyckas bättre där än Rodic
Redarmy88 Niklas söderberg i en startelva i Allsvenskan är inte tillräckligt bra. Bättre att slänga in i slutet av matcherna när resten är trötta där får vi nog ut max av honom. Då pratar jag om 10-15 min
Zamot Nu känns det som vi är lite offtopic i Silly tråden. När det diskuteras startspelare i elvan mot BP.
lfcred Ols Ingen aning. Behöver se Sejdiu spela i vår röda tröja innan jag kan ge min åsikt på det. Verkar på förhand vara en spelare med många offensiva kvaliteter så han är säkert användbar i en nr 10 roll. Jag tror dock att Sejdiu börjar som inhoppare på söndag.
Jovars Ett tremannamittfält med idel spelare som egentligen är yttrar hade tagit oss till Europa. Jag önskar vi spelar med kommanda elva framöver: Wallinder Mattis-Tatu-Olsson-Kricak Tamminen-Rodic-Sejdu Niklas Söderberg - Uddenäs - Poppler
lfcred Jovars Du har skrivit elvan upp och ner. Wallinder ska givetvis vara spjutspets. Mattis vår bollskickliga tia. Uddenäs i mål och söderberg och poppler spelar gammeldags libero alla 50 tal 👌🏼
Memory Man Slavia Prag har sålt El Hadji Malick Diouf (som de köpte från Tromsö 2024) till West Ham för 22 miljoner EURO. Skulle vilja se vår vidare-försäljnings-klausul för Sanyang. Slavia är otroligt skickliga på att köpa och sälja spelare. Hoppas det kommer ett guldregn (gärna skyfall) över oss framöver...
Greger Memory Man Diouf blev inbytt i 89:e minuten (och avtackad) - mot Sanyang! - i dagens träningsmatch. Sanyang spelade fram tills dess som LWB med nr 11 på ryggen och är troligtvis den som kommer ersätta Diouf i laget.
lfcred Wallinder Xxx Gyamfi Kricak Bergqvist MC xxx xxx Uddenäs Aliev Tamminen Avbytare CLP, Tatu, Mattis, Olsson, Ask, Ljung, Sejdiu, JVP, Nr9 ?? Så känner jag nu.
Konstapel Antonsson är så många klasser bättre än något av våra förvärv. Tappat tron på sett så checkar ut ett tag. Brukar gå bättre då.