Jovars Ett tremannamittfält med idel spelare som egentligen är yttrar hade tagit oss till Europa. Jag önskar vi spelar med kommanda elva framöver: Wallinder Mattis-Tatu-Olsson-Kricak Tamminen-Rodic-Sejdu Niklas Söderberg - Uddenäs - Poppler
lfcred Jovars Du har skrivit elvan upp och ner. Wallinder ska givetvis vara spjutspets. Mattis vår bollskickliga tia. Uddenäs i mål och söderberg och poppler spelar gammeldags libero alla 50 tal 👌🏼
Memory Man Slavia Prag har sålt El Hadji Malick Diouf (som de köpte från Tromsö 2024) till West Ham för 22 miljoner EURO. Skulle vilja se vår vidare-försäljnings-klausul för Sanyang. Slavia är otroligt skickliga på att köpa och sälja spelare. Hoppas det kommer ett guldregn (gärna skyfall) över oss framöver...
Greger Memory Man Diouf blev inbytt i 89:e minuten (och avtackad) - mot Sanyang! - i dagens träningsmatch. Sanyang spelade fram tills dess som LWB med nr 11 på ryggen och är troligtvis den som kommer ersätta Diouf i laget.
lfcred Wallinder Xxx Gyamfi Kricak Bergqvist MC xxx xxx Uddenäs Aliev Tamminen Avbytare CLP, Tatu, Mattis, Olsson, Ask, Ljung, Sejdiu, JVP, Nr9 ?? Så känner jag nu.
Konstapel Antonsson är så många klasser bättre än något av våra förvärv. Tappat tron på sett så checkar ut ett tag. Brukar gå bättre då.
xonitex OG på lån till ettan https://www.smp.se/2025-07-15/avslojar-gabrielsson-lanas-ut-resten-av-sasongen/
lfcred Redarmy88 99% säker på att Poppler lånas ut under hösten. Blir svårt att " bli av med " Kouakou.
Redarmy88 lfcred Tror samma sak även om tvärtom vore mycket bättre. Mer potential i Poppler, CK känns slut.
lfcred Redarmy88 Håller delvis med. Om Kouakou är slut kan jag inte yttra mig om. Han är ju inte lastgammal så vore konstigt att vara slut i den åldern. Frågan är väl mer hur mkt han kan bidra med i år eller någonsin. Poppler är dock yngre och behöver speltid. Poppler är väldigt lik JVP i sin spelstil så egenskapsmässigt har vi redan en lång och snabb spelare. Kouakou har andra egenskaper som kompletterar aliev och JVP bättre. Så Kouakou blir en joker att byta in sista 10-15 min vid behov. Tror också att Kouakou vid krisläge går att sätta på en kant. Mer än aliev, Poppler och JVP går att sätta på kanten iaf.