Först och främst grattis till avancemang. Jag som HIFare tycker såklart det är tråkigt att inte vi kunde ta den platsen men i ärlighetens namn har vi inget att göra i Allsvenskan nästa år. Ni är värda det och Öster ska vara där uppe. Grattis till er och grattis till min tjejs familj som bor i Växjö.
Nu till en fråga angående er ståplats! Varför står ni inte kvar där uppe som jag har för mig att ni gjorde förr? Tar den nedre sektionen 1000 personer måste bortasektionen ta lika mycket. I superettan märker man inte av det men i Allsvenskan kommer bortasektionen vara lika fylld som er ståplats i flera matcher. Med risk att låta respektlös så kommer ni även bli överröstade av dessa bortaföljen (tänk blåvitt, Bajen, AIK). Tror ni inte att övertaget ni får i form av mer folk på ståplats av att flytta upp på övre igen är värt det? Lyckas ni jobba er kvar i Allsvenskan i ett par år så har jag inte en tvivel på att ni kommer lyckas fylla den om det är det ni är oroliga för, man har sett effekten AS har på flera lag i er storlek. Jag ser däremot tyvärr inte mycket utvecklingspotential på en ståplats med tak på 1000 personer. Tro det eller ej, skriver detta i all välmening.