Zingo Ska förtydliga något nu. Tro det eller ej, men som tränare är jag Foyston in. Jag är dock otroligt frustretad över hur vi värvar spelare. Är det Foyston som varit ansvarig för det (som folk i diskussionen antytt) så är det inte bra . Han är inte sportchef, han är tränare, och ska därmed ha en sägan, men inte styra transfers. Att kalla Foyston för blind var inte tänkt som personangrepp utan en metafor om att Foyston inte kan beskyllas för att han har blivit satt i en sådan position. (Fartyget var alltså värvningsstrategin, inte matchcoachningen). Alltså försvarade jag Foyston, han ska inte beskyllas för han har fått göra saker han inte ska göra egentligen. Vilket är samma med Järdler (som är/ska vara akademiansvarig.)
Hela denna diskussionen startades förövrigt som försvar till Foyston då jag anser att värvningarna är den stora syndabocken i vår situation, inte Foyston. Nu är det problemet förhoppningsvis löst med Larsson. Så ville inte hitta en lösning, utan skapa nyans i diskussionen om vart vår problem ligger. Sorry om det var otydligt #Foystonin 👍