Plantagenparkeringen Om meningen var att få en konkret diskussion om varför bussförsäljningen går kralt valde du ju ett ofantligt dåligt sätt att presentera den på med den formuleringen. Men att världens geopolitiska läge skulle ha någon större påverkan på bussförsäljningen tvivlar jag på, även om biljettförsäljningen går trögare än vad jag hoppades på så är den fortfarande rimlig av dessa anledningar:
- Jämfört med förra årets bortapremiär vid ungefär samma intervall till matchen var vi runt 140 anmälda, nu är vi 180 (båda bussarna). Då var det också en Lördag 15:00 och kortare resa.
- Östersupportrar är vanligtvis tidspessemister till iprincip alla resor (utom degen away förra året, men då var det också kortare mellan resan las ut och matchen var vilket skapade ett högre tryck direkt för risken att inte få biljett.)
- De supportrar som åker med för att vi är i Allsvenskan och inte åkte i s1 kommer antagligen tillhöra den grupp som anmäler sig senare, då de tidiga anmälningar som jag av fördom antar tillhör mer inbitna supportrar
- Många vill säkert göra en helg av det i Norrköping
- Snacka inte skit om Kungsmad
Ni som vet att ni kan med, vad i helvete väntar ni på, underlätta för ansvariga o anmäk er nu. Och för @Plantagenparkeringen så lovar jag att stå för din biljett om ryssen hinner komma innan dess och vi inte kan åka, så anmäl dig nu 😉