Riktigt illa och hemskt av dom som väntar in i det sista.
Man sätter EF:s reseansvarig i en riktigt dålig sist.
Ju tidigare folk anmäler sig, desto lättare att koordinera och arrangera med bussar, bussvärdar och busschaufförer.
Om folk (med noll anledning) väntar in i det sista så kommer inte reseansvarig att ha tid att få fram eventuellt fler bussar.
Tycker det är riktigt illa gjort i så fall.
Dom som anmäler sig sista 2-3 veckorna innan, ska fan ha en riktigt riktigt jävla bra anledning till att dom gör det. (Typ legat i koma sista året)
Säkert hobbysupportrar som inte bryr sig om Öster ändå.
Bryr man sig, älskar man Öster så har man redan anmält sig. Det är fakta.
Finns inget viktigare att planera just nu. En allsvensk premiär. Känns som att folk väntar på att det ska dyka upp något bättre. Bättre än en allsvensk premiär 😳
Då är man inget äkta Österfan. Om det är ens prioriteringar. Vänta på något bättre 😂 ja jisses.
Skriv upp datumet i kalendern. Kommer något annat upp säg bara att, tyvärr jag är redan uppbokad då. Vi får ta det en annan gång.
Är det någon match alla ska åka på så är det bortapremiären. Det är tradition. En allsvensk bortapremiär är tradition bland samtliga allsvenska lags supportrar.
I en normal värld där folk älskar Öster så ska vi vara minimum 1500 på bortastå den här matchen. Minimum.
Men Österfansen är kanske inte lika hängivna och dedikerade till sitt lag som dom andra fansen är.
Tyvärr.
Time will tell. Jag äter upp mina ord om vi blir 1500-2000 på bortastå.
Så länge vi sjungit och kämpat och drömt om Allsvenskan. Sen när vi väl är där så verkar ingen bry sig. Märkligt.
59 anmälda på en Allsvensk premiär. Kom igen.
Folk vill kanske tillbaka till Superettan?