Zingo rapparee_1 En formkurva kanske? Eller när någon byter tabellplacering syns det med röd/grön pil. Det är två intressanta saker. Jag har själv funderat på en spelarsida, där man istället för att komma till SvFF:s sida för spelaren när man klickar på den istället får upp en ny sida med formkurva, info m m som rör just den spelaren. Borde vara möjligt att få till. Lovar inget men kikar på det! Att byta tabellplacering skippar jag nog dock. Det blir lite bökigt då varje match är röstningsbar i två veckor vilket betyder att två eller ibland t o m fler matcher är röstningsbara samtidigt. Hade vi ändrat regeln så att matchen "stängs" i samband med att en ny match läggs upp för omröstning hade det varit mer möjligt, men då vi ibland inte lägger upp matcherna direkt efteråt så vill jag inte riktigt gå den vägen utan ge folk tid att komma till sidan och rösta.
Lindstig Om topplistan presenteras som visades ovan. Att man tydliggör snittet, avdraget o snittet efter avdrag så tycker jag att det blir riktigt bra.
Pelle Om man kunde klicka in sig på spelarna skulle det ju vara intressant att kunna se hur jag har betygsatt respektive spelares insatser i senaste 5 och samtliga matcher. Om det ens är möjligt att få till.
A3_ Pelle är ju möjligt ur ett kodperspektiv men det beror på hur mycket tid och resurser det kommer ta att koda fram allt det där.
Zingo A3_ Haha tack för omtanke! Jag är medveten om att jag öppnade Pandoras ask lite här, men det är långt ifrån säkert att det ens blir någon spelarsida. Vi får se...
Slangen Zingo Om det blir nya spelarsidor kanske man kan skapa en ny flik med den aktuella truppen där man samlar dem? Som kan ersätta trupptrådarna. Isåfall kan jag säkert redaktöra det i den mån det behövs när det är på plats.
Zingo Slangen En riktigt bra idé. Skulle behöva komplettera spelarna med kontraktslängd bara, enkelt löst.
Slangen Zingo ja, där kan man ju peta in lite basfakta. Kanske går det också att lägga in målskyttar, gula kort osv i samband med att man lägger upp matcherna? Då får man ju efter ett tag fram ganska enkel automatgenererad statistik också. Ingen spelare har ju varit särskilt länge i klubben så just nu är ju den backlogen ganska enkelt att skapa också.
Zingo Slangen Det är också fullt möjligt. Tanken är dock lite keep it simple stupid - med fler lagrade värden så får man också en större administration, vill att det ska vara enkelt att "rapportera" matcherna. Men om man tänker sig att man bara utökar kolumnerna med antal mål, antal gula, antal röda för varje spelare så vore det inte särskilt jobbigt(?). Det skulle jag kunna ordna så får vi se vad vi gör med datan sen. Dock tänker jag att vi fortsatt håller statistikinsamlandet för en säsong (den aktuella). Som Trophyn är konstruerad så tömmer den all gammal data när man skapar en ny säsong, det sparar såväl databasstorlek som ser till att statistiken är rapp. Men i samband med att man tömmer gammal data skulle man kunna uppdatera spelarna med en komprimerad information. Ska kika på hur blodigt det vore att lösa. Vill inte lova för mycket nu...
Slangen Zingo Ja jag har mest tänkt när jag lägger upp matcher att det inte skulle vara många minuters extraarbete att också kryssa i en målkolumn osv om man kan göra något kul av det. Men vill man ha målstatistik osv på en spelarsida är det ju också ganska enkelt att lägga in för hand så att säga.
Jockeluring Sent påkommet, men finns det något att utgå från i det här? Betyg 4 spelat 90 min = 4+0,9 = 4.90 Betyg 4,5 spelat 60 min = 4,5+0,6 = 5,10 Betyg 4 spelat 18 min = 4+0,18 = 4,18 Betyg 3,5 spelt 90 min = 3,5+90 = 4,40
Zingo Jockeluring Hänvisar till första inlägget i tråden där... Sorry. Alltså: Zingo Dock släpper vi betygsättning/minuter-diskussionen då den redan i princip är implementerad enligt ovan Som det ser ut nu så blir det egentligen första inlägget som kommer att implementeras. Något annat hinns inte med den här gången.