@Horn sa:
I min mening tycker jag grabbarna gör en stark insats mot ett frenetisk kämpande ÖFK. Jag tycker dessutom ÖFK visade upp ett tryggt passningspel och bolltempo i perioder.
Båda lagen önskade tydligt att de skulle bli en fysisk kamp men då domaren idkade nån sorts beröringsförbud blev de en väldigt ryckig tillställning.
Viss kritik som förs fram i denna tråden under match är alldeles för tuff, 3-0 vinst mot 10 man i Borlänge och plötsligt ska vi dominera varje match i världens jämnaste liga?
Målet vi släpper in kan vi knappast lasta Stulic för, han väljer att täcka lågt, bortre stolpe och eventuellt inspel. Snyggt av Stolt att ändå lyckas få in den i den minimala vinkel som ges.
Stulic har också två reflexräddningar nere vi stolproten som är helt magiska. Läste dessutom att ÖFK hade 7 avslut på mål utöver målet, så Stulic hade definitivt att göra.
Stark insats idag utan att vara dominanta. Men ska man gå upp är de dessa matcher som krävs.
Delar dina poänger i mångt och mycket. Det finns faktiskt väldigt mkt kvalitet i det lag ÖFK ställde på benen igår, inte såg man mkt av det menlösa ett dåligt bottenlag brukar stå för. Däremot saknar de tajming och samspel. Typiskt därför att deras mål kommer på en stark individuell prestation. Nedtagning, Månza till korvkön och ett fräckt skott vid första.
Älskar dock hur både Månza och Stulle ändå skakar av sig och spelar 100% därutöver.
Stenberg är fantastiskt bra, match efter match och jag älskar vårt bollsäkra mittfält med Kusu och Hauk. ABW är ju förstås magnifik medan Rodic presterade mellanmjölk igår. Har ju inte lika roligt när han inte får leka med Pavve. Tatu å andra sidan felfri i det defensiva och stänger ner förstklassigt.
Någonstans ser jag också JW:s storhet i en sån här match. Jävlar vad han ger och tar. Det är inte långt borta att han får med sig en utvisning även igår. Det är bara ogjort att någon av backarna tappar det på honom.
Tufa, Vito. Fortsätt gjuta mod och tro på den här gruppens växande förmåga.
/ D