@Slangen sa:
Kände mig rätt tveksam till Aubynn i tidigare i dag när ryktet dök upp men ju mer jag har tänkt på det desto bättre känns det. En ung hungrig tränare som vill upp, med god erfarenhet av att utveckla unga spela, som har erfarenhet från toppsamanhang med MFF och som dessutom lär känna Vito väl sedan sedan tidigare.
Den uppenbara nackdelen är väl brist på erfarenhet och att han inte har bevisat sig som a-tränare tidigare. Viktigt att han får rätt folk runt sig om det nu blir han.
Erfarenhet och erfarenhet...
Om man har dansat med de vackraste kvinnorna i de finaste salongerna kanske det blir lite svårt att tillämpa de dansstegen och erfarenheterna när man råkar hamna på en logdans i skogen (läs Skövde, Eskilstuna, Norrby typ)
Om ett dygn sitter han vid sidlinjen på en fotbollsplan i Turin och är i högsta grad delaktig i att leda ett lag i någon slags UEFA-turnering. Skulle det bli hans sista åtagande i MFF så inte mig emot.
I East Front har vi drömt i 30 år att någon gång ska vi också få åka till Milano och äta spaghetti. Mannen vi talar om kan mycket väl sitta just nu och göra detta fast några mil bort i Turin och jag tror att Vito har förstånd att inte störa Aubynn mitt i maten. På fredag hoppas jag att vi har klart med ny tränare.
Ber om ursäkt; jag hade faktiskt fel om att han i skrivande stund skulle sitta och smörja kråset med pasta. CMore direktsänder faktiskt MFF:s träning på Juventus Stadium och Aubynn traskar omkring i mittcirkeln, han verkar dock inte ha mobilen framme.