@Zingo sa:
Tycker Elg har många bra poänger här i MinBoll. T ex det här stycket:
Med viss reservation för att jag knappt förstår vad Elg menar håller jag absolut inte med.
Det är naturligtvis lika viktigt att Öster får en tränare som man vill ha här, som att tränaren i fråga vill vara i Öster. Och vad gäller begreppet "förstaval" ger jag inte så mycket för det i det här sammanhanget.
Om vi exemplifierar med Brännström: Låt säga att hans "förstaval" var att bli assisterande i Rosenborg. Det må vara hänt, men nu är ju den dörren stängd. Skulle han då av nödvändighet göra ett sämre jobb i Öster nu för att det en gång fanns ett jobb han hellre hade velat ha (men som han nu utifrån vad vi vet i princip inte kan få), än om Rosenborg aldrig hade varit på tapeten? Är det så är man knappast en särskilt skicklig tränare, eller i vart fall en direkt oproffsig sådan, redan i grunden. Och är det så är jag helt lugn med att Jens och Vito vibbar in det.
Öster ska väl akta sig att få hit någon som har Öster som sitt trettiofjärdeval men Öster ska nog akta sig precis lika mycket för att få hit föreningens nuvarande trettiofjärdeval, oavsett om denne har Öster som sitt "förstaval".