@Villenyblom sa:
@Calle01 sa:
@Villenyblom sa:
@W
Såg att T.Linderoth nämnts här. Nej tack! Skövde spelar på torr fotboll. 4-4-2. Långbollar och fasta situationer.
För mig är det viktigt att du har en tränare som har en tydlig offensivt spelsätt där man vill ha boll. Hellre en tränare som vill ha boll än en tränare som är rädd för den.
En tränare som står för något. För majoriteten av tränarna med erfarenhet går bara runt från klubb till klubb där man hoppas träffa rätt något år. Tyvärr väldigt många tränare som själva inte vet hur de vill spela.
Och ibland behöver man inte gå längre än landskapsgränsen för att hitta något.
Ge mig en ung och hungrig tränare. Ge han tid och tålamod att bygga nytt. Då kommer det löna sig om 2-3 år. Då kanske vi kan gå upp med ett hållbart spel i AS.
@W
Såg att T.Linderoth nämnts här. Nej tack! Skövde spelar på torr fotboll. 4-4-2. Långbollar och fasta situationer.
För mig är det viktigt att du har en tränare som har en tydlig offensivt spelsätt där man vill ha boll. Hellre en tränare som vill ha boll än en tränare som är rädd för den.
En tränare som står för något. För majoriteten av tränarna med erfarenhet går bara runt från klubb till klubb där man hoppas träffa rätt något år. Tyvärr väldigt många tränare som själva inte vet hur de vill spela.
Och ibland behöver man inte gå längre än landskapsgränsen för att hitta något.
Ge mig en ung och hungrig tränare. Ge han tid och tålamod att bygga nytt. Då kommer det löna sig om 2-3 år. Då kanske vi kan gå upp med ett hållbart spel i AS.
Tråkigt att höra, truppen han har att göra med @Calle01 sa:
@Ols sa:
Marcus Lanz lär inte fortsätta i Örebro. Ett namn som borde nämnas i en sillytråd.
Drömmen är förstås Billborn (och varför inte med Jocke B som ass).
Men mera realistiskt är Brännström. En mycket engagerad och kompetent tränare. Var tex blåvitts första val för Poyas.
Brännström är helt klart intressant. Har för mig att han och Denis varit i luven på varandra. Skulle eventuellt vara en slap in the face för Denis om Brännström rekryterades. Osäkert dock om den nya ledningen tar hänsyn till sådant.
Lantz känns inte som en tränare för Öster i min bok. Enligt vad som läckte ut från Olympia under min tid i Helsingborg var han en jävel (rent ut sagt) att ha i omklädningsrummet. Inte mycket som tyder på att han har ändrat sig.
Billborn kändes först som en omöjlighet, men vid närmare eftertanke kanske det inte är så omöjligt. Det är ont om jobb bland toppklubbarna i Allsvenskan (i alla fall som huvudtränare) och "framtidsprojektet" Öster kan säkert vara lika intressant som att träna en mittenklubb i Allsvenskan. Annars är ju ett utlandsjobb alltid intressant men det verkar hiskeligt svårt för svenska tränare att få jobb utanför Norden i alla fall.
Nu ska man inte dra för stora takes på hans sejour i ÖSK men att spela defensiv fotboll med 7 matcher kvar är det mest korkaste jag skådat. Hans femte placering i Mjällby var också ren flax. Att Brännan har haft duster med Velic bör ej speglas in då han är den bästa av dem som är tillgängliga. Billborn är uteslutet.
Ok, så Lantz femteplats med Mjällby förra säsongen var ren flax. Bra, då vet jag det. Om jag inte minns fel, så hade Velic, enligt dig, inget att göra med säkrandet av kontraktet 2019 heller. Utan det var andra människors förtjänst. Frågan är om vi behöver ha någon huvudtränare överhuvudtaget?
Korrekt, rimlig placering hade vart runt 8-10 men var extremt effektiva och samtidigt släppte in mindre än vad man "borde". Tvärtom på vårsäsongen iår då man var en av dem bästa i ligan första 10 matcherna att skapa chanser men låg nästan sist i målproduktionen. Vad jag har sagt om Velic anno 2019 vet jag inte.
Femteplaceringen ska väl snarare tillskrivas sportchefen Hasse Larsson som skapade en otroligt stark trupp med tanke på att de var nykomlingar 2020.