@Skogen sa:
@WittonAlbion sa:
@Hasse-Hattrick sa:
Om det är en tränare som är inblandad i någon form av streckstrid så kan det ju redan vara klart men man väljer att avvakta med att offentliggöra det innan alla matcherna är slutspelade....
Ja, det är fullt möjligt att en ny huvudtränare redan är klar men att man förstås väljer att spela klart sista omgången innan det offentliggörs. Jag tror ju inte Vito Stavljanin och Jens Magnusson togs med överraskning igår utan snarare känt till detta i minst några veckors tid och mycket kan ha hänt under den tiden, inte minst om Öster riktat in sig på en kontraktslös tränare - då kan avtal redan vara skrivna. Blir intressant att se hur det blir med assisterande tränare; om Mario Vasilj och Rasmus Rydén fortsätter eller om det blir nytt där också. Det hänger nog mest på hur den nye huvudtränaren vill ha det.
Enligt denna artikel i SMP
Jens G vore fantastiskt. Kanske inte helt otänkbart med tanke på vår klubbchefs relation sedan tidigare.
Time will tell…
Ja det är klart att VIto och Jens är mycket längre fram i processen än vad som sas på Presskonferensen. De hade säkerligen tänkt vänta till efter säsongen med beskedet, men när saker börjar sippra och spekulera var det lika bra att gå ut med det. Som många redan nämnt har det synts på Velic, på Majjes intervju och säkert på fler sätt som inte vi uppfattat. Att Velic burit på en bitterhet innebar ju att också han hade ett stort behov av att få ventilera och kanalisera det. Det var ju ingenting som hade varit en nödvändighet att släppa ut just nu, men för honom var det uppenbart skönt och lättande.
Så här dagarna efter reflekterar jag över styrkan och stadgan hos Jens och Vito. Hur de stadigt stöttat Denis, hur de processat tillsammans och hur coolt och stabilt de tar ansvar för resan härifrån. Det hör (elit)fotbollen till att det sker oväntande förändringar och nu kommer vi sitta ner och fundera på vad vi vill ha för en tränare. Ungefär så var Vitos lugna ord. Vad gäller den biten så är jag helt säker på att den kravprofilen är klar till 90%. De sista tio procenten anpassas efter den kandidat man går vidare med.
Det kommer bli absolut intressant att se hur laget kliver ut och agerar i matchen mot Sundsvall. För alla spelare, oavsett var i hierarkin man står, finns ju nu alla möjligheter att påverka den framtida.
Tillhör väl eg en annan tråd, men jag är tveksam på att vi har spelare som Drott, MRS och JW i laget nästa år.