Jag gav mig själv forumförbud igår. Dels var jag inte pepp på doomscrolling, men framförallt var jag så jävla arg. Jag tycker vi ger bort matchen. Framförallt två saker stör mig:
- Den avvaktande taktiken som gav Halmstad extra hopp och tro. Inget presspel. Alls. Exempel: Jag hade väntat mig en Noah Söderberg som var som en terrier i hälarna på sina gamla lagkamrater, inte en Noah Söderberg som konstant låg 2-3 bekväma meter från sin motståndare för att sedan bli ifrånsprungen och tvingas slita och dra i dem. Det ironiska är att varje farlighet vi skapade (de var inte många) var vid de tillfällen där någon i laget faktiskt gick fram och pressade sin motståndare på ett korrekt sätt. Vi kan inte tro att vi kan vänta ut lag och sen kontra med långa bollar på Sanyang.
- HBKs scouting. Hatten av. De visste precis hur de skulle jävlas med oss. Hårdbevaka Seger och Sanyang, ställ en gubbe och skär av ytan där Lukas Bergqvist slår majoriteten av sina framåtspel m m. De såg igenom oss varje gång vi försökte bygga upp vårt spel och våra enda chanser kom till genom spelvändingar. Det är så lätt att tro att man hittat melodin efter en match mot ett Häcken som hade en övertro på sig själva och som inte trodde att vi kunde spela fotboll. Men HBK hade respektfullt läst på. Hatten av till dem, så här vinner man fotbollsmatcher när man hamnat i en svacka. Istället för att muttra över planen och framflyttade frisparkar är det bara att se och lära, Foyston.
Det går rykten om att det varit mycket feber och virus i truppen, jag vet inte. Kanske är det en del av förklaringen. Men det var bara ett fåtal spelare som visade k*k igår.
Och nu - efter det här debaclet - är det också dags att göra det där mittfältsbytet som Foyston inte vågade göra efter Häckenmatchen. Christensen ska in som 6:a. När han kom in spreds ändå lite mer av lugn i uppspelsfaserna då han klarar motstånarpress betydligt bättre än sina lagkamrater på positionen. Ask, Seger och Söderbergarna får kriga om resten, I couldnt give a flying f*ck för att citera Foyston.