Saker och ting visade sig med all tydlighet när Sany och Tamminen var indisponibla.. Nog för att jag inte tycker Rodic har levererat så jäkla bra i Öster men han går före Mörfelt och framför allt bör han ha fått fler inhopp och längre sådana.
Som Elg sade, tre matcher är ett mönster med sent insläppa mål. Behöver göras byten i 60:e, då det är tydligt att vi blir trötta och också då blivit straffade. Vi har en bra konkurrens på mittfältet. Vår spelidé är krävande med det presspelet och sedan ska vi ställa om både offensivt som defensivt. Finns det någon statistik som visar vilket lag som springer mest? Tror Öster ligger rätt högt där ändå. Att han bytte ut Magnus Christensen senast är för mig mycket svagt, i alla fall mot NS. Då kanske det är bättre att vara lite cynisk och typ ta in Starke Hedlund eller någon annan på det centrala fältet. Eller ta in Dennis som yttermittfältare. Njaee. Lite mer cynism i matchcoachningen vill jag nog ha speciellt i sådana matcher som mot AIK o DIF där poäng är bonus.
Tankear slarvigt skrivna från iPhonen.