Nu har jag sett om matchen hemma och fått en lite mer nyanserad bild av vad som hände.
Vi är dåliga i första halvlek.
Jag kokade över Nohas felpassningar lite klumpiga bolltapp. Det räddar inte honom, men man ser att han faktiskt vinner en del boll åt oss och hela tiden löper och skaver på motståndare.
Jag(och många med mig) var svala inför ryktet att vi var intresserade av Calle Johansson. Nu är jag övertygad om att vi skulle ha bättre chans med Calle i laget istället för Tamminen eller Sanyang. Skulle ju knappast få 30 miljoner för honom, dock.
Foystons byten ger bra effekt. Ljung och Lucas snickrade ihop målet. Kouako gav Aliev lite avlastning och hjälpte till att trycka ner backlinjen. Ask bra.
Jag tycker vårt största problem är yttrarna. Sanyang blandar och ger men totalt sett så händer det ju för lite. Tamminen ganska kall. Värnamo snabbare på att sätta Calle i spel i djupet vid bollvinst, mittfält eller yttrar att skylla på? Båda säkert.
Jag vill snart få se Mange, Seger och Ask tillsammans på mitten. Övertygad över att det är vår bästa uppställning.
Positivt idag: Ask, Ljung, Kricak och att andra halvlek är mycket bättre där vi skapar flera stora chanser innan vi till slut kvitterade.