Är det bara jag som tycker att varken backarna, mittfältare ELLER anfallare vågar ta ett avslut själva? Tror jag såg minst 5 chanser där det skulle vart bättre att satsa ett skott på mål istället för att passa mot kanten eller bakåt, SPECIELLT när vi spelar en hel halvlek utan ett inlägg eller hörna som resulterar i mål. Målvakten och backarna i Bajen är duktiga, men definitivt inte felfria.
Jag vet såklart att Öster har en tendens att vara asgrymma på kapitalisera på inlägg och hörnor, men ibland kan man väl bara svälja METAn och satsa på ett rejält skott? Det kanske är lite väl desperat...
And now, for something completely different: Klacken vart helt okej idag, men många dog ner efter två mål mot oss, vilket absolut är förståeligt... Ni vet dock hur viktigt det är för vårat lag att höra våra ramsor och veta att vi är där och hejar på dem. Vill vi att dem ska kämpa så måste vi alla i klacken också det, lyssna på våra capo och skäms inte för att trycka till så att magen krampar! Det var iallafall många som hukade sig och hoppade med när det var dags, vilket var kul att se.
Nu när de värsta matcherna är över får vi hoppas det går bättre på Söndag!
Ps: Till er som skriker förolämpningar till vårt egna lag efter matchen, tänk om nästa gång. Det är en skillnad på att diskutera spelarnas prestation i en tråd på forumet och att vråla det till dem när de applåderar tillbaka till oss. Do better.