Min uppfattning är att Foyston ville kontrollera matchen mycket mer och matchplanen gick därför ut på att äga bollinnehavet. Därför bollade vi runt bollen men tyvärr så gör vi det enkelt för Elfsborg när vi vänder hem gång efter gång utan att hota på riktigt. Gillar tanken att kontrollera matchen men nu får vi gång på gång spela mot uppställt försvar med felvända spelare ändå så lyckas vi vid några tillfällen skapa nästanlägen.
Jag tycker personligen att Ljung gjorde en mycket bättre match än Mörfelt, Mörfelt kan göra sin gubbe själv men blir mycket mer statiskt, Ljung har speluppfattningen samt rörligheten. Ask kommer in och visar att han behöver få starta, vår danska dynamit spelade till sig en startplats. Tamminnen göra vissa saker bra och vill enormt mycket man han är hela tiden ensam utan en ytterback som kan eller vill följa med....
Högerbacken tycker jag är märklig, Adjej klarar sig inte på denna nivån. Borde vi inte istället satt in Starke som mittback och behållt Gyamfi på högerbacken alternativt satt in Dennis Olsson(som är en etablerad försvarare...). Är både Varmanen och Lindahl skadade så de kunde inte spela(?).