Ser att flera rosar Christensen efter igår. Hmm, inte helt enig kring det. Förvisso en helt okej match från han, men det brister på en sak: för mycket passningar i sidled och bakåt. Vi ligger sämst i hela AS gällande det offensiva. Först och främst behöver vi ta oss till sista tredjedelen i banan för att börja hota. Enligt mig går Ask före Christensen.
Men Christensen går före Noah. Noah blixtrar till lite emellanåt med fin bollbehandling för att i nästa sekvens slarva bort bollen. Min mittfältstriangel är Seger, Christensen och Ask där man kan ha såväl Seger som Ask i offensiv roll.
Och gällande Aliev. Sliter absolut. Men behöver vara mer noggrann i mottagningar och passningsspel när vi väl får upp bollen i hotande områden. Även bättre beslutsfattande i avgörande lägen (som t.ex igår när vi kommer 3 mot 3 och han skjuter utanför straffområdet). Min förhoppning är att Kouakou får vara skadefri och hitta formen. Sedan behöver vi också sondera marknaden efter en till forward i sommarfönstret.
Tycker som Axén sa igår innan matchen: ”Öster är helt okej mellan straffområdena men för dåliga i boxarna”.