Det här citatet är det som förvånar mig mest från Foyston:
"– Vi såg verkligen vår identitet för första gången den här säsongen på ett väldigt bra sätt i den här matchen. Vi var det bättre laget tills våra ben blev för tunga. Man kunde känna att vår intensitet och beslutsfattande som gick ner sig berodde bristen på energi." https://www.smp.se/2025-05-18/foystons-hyllning-till-de-nordiska-nyforvarven-idag-satt-det-verkligen/
Det gläder mig att Foyston ser det vi alla såg från läktaren/TV-soffan. Men det gör hans beslut än mer oförklarliga. Även Seger pratade om detta i intervju efter matchen att benen var tunga. Och då har vi spelare med energi på bänken, även om bänken var ovanligt tunn denna gång så bidrar Rodic, Gabrielsson och Adjei alltid med just energi. Att inte använda sig av alla byten när man gör analysen ovan är för mig helt obegripligt. Ansvaret för den svaga avslutningen lägger jag därför på matchcoachningen.
Sen får man ge Foyston att han vann "inför-matchen-kampen" med Gais tränare. Men blev tyvärr utklassad vad gäller förändringar under matchen istället.