Kalle Dahl
Det kan skada. Absolut. Och jag tror faktiskt, men detta är ju en högst personlig åsikt, att det inte beror 100% på resultat. Jag tror vi alla här inne ändå hade köpt en kvalplats med 8 omgångar kvar och det spelschema vi har. Det måste ligga något annat tillsammans med det halvdåliga resultat som varit. Och det bör vara en kombination mellan att Ola kommit in med andra värderingar och tankar och att spelartruppen har tappat förtroendet. Är ganska säker på att Krickaks uttalande inte enbart var en språklig misstolkning utan att det trots allt låg något bakom det han sa.
Återigen, det är mina tankar och min analys av det hela. Och jag var en av dom som ville se att Foyston gick. Mycket på grund av hans ledarstil, och delvis de dåliga resultaten.
Björknesjö kan både bli himmel och helvete. Om jag inte missminner mig så är Björknesjö en ledare med mjukare framtoning, vilket kan ge en skjuts för många spelare efter Foystons mer "brittiska" ledarstil. Det man hoppas Björknesjö lyckas med är ju att han höjer motivationen i laget och tron på att vi kan klara det. Med det sagt, misslyckas han med de bitarna så kan det sluta med 16 placering.
Summa summarum, ingen aning om det var rätt eller fel. Men jag lutar mer åt att det var rätt.