Apotekaren Björknesjö gjorde ändå 2 bra matcher 2014, premiären borta mot Ängelholm och Varberg hemma. Löser han bara Värnamo, Halmstad och Degen hemma så ska det nog gå vägen Men hade hellre sett nån annan, vem som. Dröm Olof Mellberg
somsolen Apotekaren Nej fy fan, Mellberg är kass och överskattade något *******. Björknesjö ska göra om vad han gjorde med Djurgååån förra.
Ekström Zingo Det vi kan lära av Stig Svensson var att han var nytänkande. Han tittade inte bakåt hur man gjorde förr.
Tompo22 onion Lite för tidigt att börja klaga på en tränare som inte ens fått chansen att visa vad han går för nu. Det var 11 år sedan 2014 hände, och mycket har hänt sedan dess. Vi får hålla tummarna att det löser sig, våra grabbar förtjänar någon som de klickar med, respekterar och hjälper dem uppnå sin högsta möjliga nivå. Jag vill se alla i vår trupp uppnå sin Magnum Opus i det rödblåa stället, här och nu!
Bissan Bra att klubben agerar snabbt så det inte uppstår något vakuum likt efter Vito. Viktigt! En helt ny röst som ändå relativt nyligen varit på denna (och högre) nivåer. Därtill sannolikt revanschsugen tränare. Jag väljer att se detta som något positivt! Nu är beslutet taget, vår uppgift blir åter att stötta klubben och de spelare och ledare som leder klubben framöver! Mot allsvenskan 2026!
Plantagenparkeringen Kommer ihåg förra året. Det pratades om att Öster hade en väldigt bra gruppdynamik och spelare som kom in trivdes med varandra. Där och det tror jag är anledningen till att den här förändringen görs. Jag är inte säker på att spelarna som är med i truppen bidrar till en bättre stämning. Och särskilt kanske inte de spelarna som värvats nya. Stackars Räppe. Och tidigare bänkspelarna som nu inte får spela. Stackars Björknesjö. Startar på minus efter sliten sist. Bättre än Thomsson men sämre än Tufa. Here we go. Stackars Foyston. Ville mycket, grävde sin egen grav. Spelare som spelar för sig själva. Stackars oss supportrar. Karusellen går vidare.
Väderkvarnen2 Ibland är man synsk... "Väderkvarnen2 för 3 dagar sedan I detta läget tror jag att en ny röst i omklädningsrummet kan göra skillnad. Känns helt klart som Foyston kört fast. Min gissning är (och det kommer inte bli jubel här) att Robert Björknesjö får uppdraget att rädda kvar Öster. Antingen nu direkt under upphållet eller efter Värnamomatchen om vi inte vinner den."
onion Snacka om att få en andra chans. Grattis Björkneröv! You have ONE job! Känn ingen press, nu ska du göra något som du inte var i närheten av att klara av 2014.
Visionen Det är väl extremt skönt att vi faktiskt väljer att entlediga en tränare som uppenbart har tappat gruppen. Vi gjorde inte det med Andreas Thomsson 2013 och vi gjorde det inte heller med Björknesjö (även om han kanske inte tappade gruppen, men resultatmässigt skit). Äntligen agerar föreningen i tid. I modern tid är det väl bara Järdler som fått gå när det inte fungerade.
Ols Visionen Tror inte att Foyston tappat gruppen utan i stället är det ledningen som har blivit "skitnödiga". Skräcken för att man ska åka ur styr. Man har sett hur laget laget har underpresterat när man har haft förväntningar på sig. Trivselkonsulten Björknesjös uppdrag är att få alla att må bra o prestera på topp i dom avgörande matcherna.
Miguelino Kallek axen sa i nån fotbollspodd förra veckan att ett ”föreningen har fullt förtroende för honom”, är lika med att man förmodligen får sparken inom en väldigt kort tid…
Manne Miguelino det är en klassiker. Men grejen är ju att frågan inte ställs om tränare som har fullt förtroende (typ Hellberg eller Torstensson). Så korrelationen är ju rätt rimlig.
Slangen Miguelino Är väl snarare så att man får frågan om man har förtroende för tränare när det är tydligt för alla att det kan vara på gång att sparka. Och vad ska man svara? Inte direkt så att någon i nuläget frågar Mjällbys ledning om de har förtroende för Torstensson…