fåtöljsupporter a.k.a. fr Vet egentligen varför du/ni ska ha konkreta exempel. Men efter ett ha pratat med både två och tre personer som arbetar eller arbetat inom föreningen de senaste åren är det tydligt att det är Jens som ska vara i centrum. Det sved i ögonen att det var J. Jansson som var med i varje podd och blev ansiktet utåt för Östers IF. Det är inte bara en som har sagt att Jens är en posör.
I det rent sportsliga räcker det med att gå till att vår före detta sportchef lämnade mitt under säsongen, bakdörren. Jansson kom in med förväntningen och förhoppningen att vara kvar, men såg det till slut som ohållbart att jobba under en klubbchef som lade sig i hans jobb.
Det finns en anledning till att det är Christian Järdler, nickedockan som är tacksam över att fortsatt ha ett fotbollsjobb, som just nu är interimsportchef och dessutom kommer vara den som tar över när/om Foyston får foten.
Jag älskar den här föreningen. Jag älskar det ekonomiska som Jens har gett oss, men hans ego och på något sätt även storhetsvansinne riskerar att förstöra exakt allting. Han ska inte vara involverad i sporten för där är han inte tillräckligt kompetent. Det här är också ord som jag har sagt till Jens så gömmer mig inte bara bakom en skärm.
Vi är på god väg att göra om exakt samma misstag som vi gjort tidigare, men än finns det möjligheter till att göra om och göra rätt.
En som är verksam inom branschen på högsta svenska nivån sade om Öster så sent som i höstas: "Östers största fiender är de själva". Tyvärr måste jag hålla med.