Tompo22 På plats, gubbar och gummor. Denna match är viktig, så sjung med rejält idag! Vi har en bra chans på tre raka vinster(om inte mer) nu, då gäller det att vi kämpar med. 🙂
El_barto Tamminen från start. Definitionen av galenskap att göra samma sak om och om igen och förvänta sig andra resultat.
Sääf Sr Gais flyttar direkt antydan till spelvändning så flyttar Gais över stenhårt. Fullfölj den inte undan vänd snabbt tillbaka Sanyang måste våga ta fler touch i fart o ta med sig!!!
lagoh Bäst att undvika involvera dansken offensiva spelet. Svagt tempo och försöker inte ens titta fram utan spelar 9/10 bollar sidled/bakåt.
antzzo Det är Tamminen som behöver höja nivån. Giamfy kan inte passa en enda gång pga ovilja att ta en löpning. 2 löpningar på 45 min
Hasse-Hattrick Slentrianmässigt gnäll på Tamminen tycker jag. Han har försökt en hel del offensivt och skapat en del framåt även om det lilla sista fattats än så länge. Men det behövs spelare som inte vänder hemåt hela tiden.
thrillbo Söderberg gör en bra grej och sen 3-4 dåliga saker. Håller inte som startspelare, in med Ask. Det här är hans typ av match hittills.
Lazarus Christensen bra städgumma och bolltrygg, samtidigt går det lite långsamt. Skulle önska att vi fick igång Asks fötter bredvid Seger för att få till mer kreativitet framåt. Samtidigt bidrar Noah mycket i sitt presspel med sin löpkapacitet.
Choffee Jag förstår verkligen inte allt gnäll på tamminen, hade gärna också sett rodic få chansen. Men nivån på kritiken här inne match efter match är ju faktiskt helt sanslös. Skärp er. Någon som borde nöta bänk om ngn så är de aliev
Janne Salpa Bra halvlek av Öster. Fascinerande att höra på läktaren vilka förväntningar folk ändå har på Öster och vilken slags fotboll de bör spela. Ibland tror jag att många har sett för mycket Champions league-fotboll och faktiskt inte förstår hur det är att hålla på ett bottenlag. Det är inte alltid bristen på inställning eller vilja som gör att Öster inte enkelt spelar ut motståndet och gör snygga mål.
Gaauppioester Men grejen med Tamminen är att om man aldrig spelar bollen bakom backlinjen är han näst intill helt onödig.