Några reflektioner på gårdagens match:
Wallinder otroligt bra. Håller med ett ovanstående skribenter om att det var när jag såg highlight klippet på Max jag först förstod hur bra han var. Peter Wibrån har tydligen inte sett det klippet för han gav honom bara en 2:a i betyg. Helt fel.
Delvis utskällde Ljung har i alla fall en beundrare: Filip Elgh. Enligt journalisten var Ljungs passningsskicklighet och bolltrygghet en av orsakerna till att Öster tog över efter Sirius första ledningsmål. För mig var det förvånade att Sirius släppte på gasen och lät Öster ta över.
Tatu grym som vanligt.
Känner Tamminen flåset i nacken i form av Uddenäs ankomst? Bästa matchen för i år och äntligen får se hans snabbhet i form av utmaningar en mot en. Kan ske oftare såklart med definitivt på rätt väg.
Tydligt att Rodic är ytter och Ljung en central spelare.
Treårskontrakt på Noah Söderberg? Not good.
Hade väntat mig att Olsson skulle komma i våg efter våg på vänsterkanten i desperat jakt på kvittering. Håller med Wibrån som skrev att det började bra men inte blev så mycket efter det.
Till sist en liten negativ kommentar efter att ha stått bakom målet på Södra stå igår. Alla vill ha mycket folk på Södra stå. Men är det verkligen tvunget att vifta med de stora flaggorna i klacken? Är det så viktigt för stämningens skull? Jag har varit positiv till hur bra man ser på nedre sektionen. Jag var orolig för det när vi flyttade ner för ett par år sedan, men tycker inte det är något problem. Flaggorna däremot gör att man får vara glad de stunder man kan se hela planen. Är det fler än jag som har problem med flaggorna? Vill inte flytta från Södra stå men vill samtidigt se matchen. Ser fram emot kommentarer av typen att jag kan dra åt helvete och flytta upp på sittplatsläktaren. Men är inte fotbollen och spelet viktigare än flaggorna? För mig är svaret givet. Får ofta höra av klackledaren att vi skall tränga ihop oss och att folk på flankerna skall gå in mot mitten. Det blir inte lättare med förekomsten av de stora flaggorna. Igår var det en stor flagga till bakom mål, som grädde på moset.