Hasse-Hattrick
Både ja och nej. Vissa matcher har det varit bra prestationer utan poäng och vissa matcher har varit katastrof. Backlinjen och målvakt har funkat helt okej. Vi är inget läckande såll. Där bör vi inte ändra.
Däremot mittfält och anfall har mycket kvar att önska. Det är en kombination av låg kvalitet ( inget konstigt som nykomling), ständigt fumlande i mörkret av foyston utan några direkta positiva svar på förändringarna han gjort. Samtidigt är det också svårt att bygga upp en kontinuitet om man ständigt ändrar halva elvan.
Jag anser att vi MÅSTE spela med en nr 6 roll. Där är MC enda alternativet i nuläget. Så ge MC det förtroendet han behöver. Han ska inte briljera. Bara vara på rätt position, vinna närkamper och vara bolltrygg. De egenskaperna har han.
Sedan är det upp till Ask, Ljung, Noah, Niklas att börja leverera. Med en renodlad sexa bakom dem kommer de kunna ta mer initiativ och få mer frihet att gå framåt.
Mot Malmö får vi nog sikta in oss på kontringar. Jag anser att uddenäs, JVP och Tamminen har bäst fysiska förutsättningar för den typen av fotboll. Främst vill jag se de offensiva mittfältarna ta mer ansvar på planen. Särskilt när seger saknas.