Frustration. Besvikelse. Om laget bara hållit ihop en press där efter halvtid... Om.
Men. Trots motgångar så håller laget ihop. Knaprar enstaka poäng och hänger kvar i matcher och i racet.
Identifierade svagheter letar man lösningar på. Och det offensiva spelet på kanterna har man inte lösningen på ännu. Kontinuitet och självförtroende till den ytter som tar chansen.
Men. Det som vårt centrala mittfält visar igår (fram till Ask tvingas utgå) är det mest lyckade jag sett sedan en het Seger spelade där. Ask och Anssi kompletterade bolltryggt varandra igår och jag ser att det är därifrån vi kan bygga ett bättre ytterspel. Förhoppningsvis förr än senare. För det är också därifrån ska vi också utnyttja Alibeks styrkor som målskytt med enkla tap-ins efter smarta löpningar. För jag tycker att AA gör väldigt mycket väldigt bra, men han sätts i för få bra lägen för att producera mål. Straffen för övrigt magnifik.
Tabellmässigt ligger vi antagligen där vi kunde anta i förväg. Vi har en för nivån stabil defensiv och spelare som med ökat självförtroende, bättre samspel, bättre support kan komma att hitta fler bra avslutslägen och ge oss de segrar som i de bästa av världar ger förnyat kontrakt.