Det är DET HÄR jag velat se. Mer kamp än skönspel. Vi måste börja där, viljan att vinna måste finnas där. Efterhand kommer bättre spel när självförtroendet stiger. Några korta:
- Robin The Wall Inder.
- Mattis och Kricak ökade sina värden med minst 1 miljon vardera.
- Tatus kombo mellan defensiv smartness och kämparglöd höll i 70 minuter, sen började det läcka lite väl mycket på hans kant. Men stor insats likväl.
- Lukas bättre än på länge, och på det inspelet till Aliev... Mumma. MUMMA!
- MC hade det jobbigt mot Häckens tekniska mittfält, men inställningen var det inget fel på.
- Suhonen rent lysande. Vilken jävla värvning. Måtte måtte måtte han hålla hela hösten. VAKTA HONOM MANGE
- Noah gör en Noah-insats. Kämpar sig sönder och samman och gör nästan mål.
- Skrev innan matchen att det kändes som att det skulle lossna för Uddenäs, helt loss är det väl inte ännu men tycker ändå vi fick se lite prov på vad han faktiskt kan. Kan bli bra att ha framåt hösten.
- Ljung... Alltså jag vet inte. Har jag sett någon Österspelare ta så många maxlöp på en halvlek i år? Tveksamt. Förståeligt att han tröttnade i andra. Klass.
- Aliev. Som jag unnar honom det målet. Alla de gånger han sprungit på liknande sätt och bollen hamnat vid fel hörnflagga eller i målvaktsnävar.
- JVP har att jobba på. Det finns något där, man kan se det. Förhoppningsvis kan han komma till nytta de allra sista omgångarna. Får väl troligen starta nästa då Aliev är avstängd.
- SEBBE STARKE NICKAR BORT, NICKAR BORT, NICKAR BOO-OO-OORT
- Gyamfi behövde ju bara jaga och försöka vara i vägen. Det gick vägen.
5-3-2 gjorde Häcken förbannade och frustrerade om inte annat. Det bästa med det systemet är att Sebbe Starke får komma in. Han är ljuvlig. Han är kunglig. Han är... SEBBE STARKE
P.S. Imorgon åker jag för övrigt till Halmstad och jobbar, det ska bli roligt. D.S.
P.S.2. VAD SNYGGA NI ÄR ÖSTERKLACKEN ❤️💙 D.S.2