Efter en första liten fingervisning om hur vi står oss i förhållande till s1 så är jag försiktigt optimistisk. Första halvlek är bra, andra halvlek är mindre bra. Totalt sett svagt godkänt, men det finns mycket positivt.
Vi skapar massor av lägen (även i andra trots hackande spel), om Uddenäs och Linus varit mer varma i kläderna så hade vi glidigt ifrån här. De gör båda mycket rätt fram till avsluten.
Bortsett från alla straffar så gör Klitte en riktigt svag match. Min bild av straffarna, från tv-soffan:
1: Tycker bollen tar precis vid ärmkanten. 50-50.
2: Boll söker hand från nära avstånd, Gyamfi gömmer armen så gott det går. 2% straff.
3: 98% straff.
Summa summarum: 1,5 straffar blir till 3. Med det sagt så är första och tredje inom våran kontroll att undvika.
(4: Magic är först på boll. Därefter kan inte jag se om målvakt tar boll+spelare eller bara spelare. Tar han boll är det 2% straff, tar han inte boll är det 98%. Jag lutar åt 2%.)
Jag tycker att vad vi saknar i elvan är 1 st Abw och 1 st Seger. Skriv på! Samtidigt tror jag att Tammi och Folsson kan bättre, Burra kommer göra några matcher och magic har både spets och utvecklingspotential. Om jag bara får önska en värvning så är det en tia, det är bara Folsson som har sina styrkor på sista tredjedelen och han behöver konkurrensutsättas.
Min ranking av mittbackarna just nu:
1: Mattis
2: Jatta
3: Gyamfi
4: Starke