somsolen Tålamod. Idag vinner vi nog inga poäng, men utan misstagen och mer skärpa så kan vi skärpa till det. Vi har vi mer variation än tidigare.
Anders somsolen Nej, håller inte med alls. Den här inställningen där alla tittar på när ett mediokert Norrköping spelar runt bollen fritt och ingen tar en enda ordentlig närkamp, ojojoj. Nivån och framför allt inställningen måste upp något enormt för att det inte ska bli samma sak resten av säsongen. Kan Friberg ryta ifrån i paus? Något måste ske med kollektivet annars upprepas mönstret bara. Division 1 nästa...
xonitex Anders ja vi står alltid 1-2 meter ifrån och försvarar, inga duellspelare på mitten. De får gå förbi oss alldeles för enkelt. Tyvärr släpper vi in andra målet, matchen sannolikt död.
Vikash Bollen81 Han gör ingen större figur, men det är svårt att snacka bort Dennis del i målen… Norrköping har inte fler poäng eftersom de inte möter Öster varje vecka.
antzzo Ingen karaktär, ingen som tar i. Meningslös. Bottenlöst. Uddlöst. Men framförallt pinsamt. Ola, nästa sopa att avgå
Zingo Ja det är vad det är. Med tanke på allt är det inte konstigt att det är lite kortslutning i vissa spelares huvuden. Det handlar ju om att göra saker lite lite bättre för varje halvlek nu, och låt oss börja med andra.
xonitex Jag har tålamod med Friberg. Men det förtar inte att nog alla ser samma sak och det är jävligt frustrerande att se på när vi har svårt att vinna närkamper och kännas solida som lag. Det känns som att en vindpust kan rucka på vårt försvar typ.
Old Chap Friberg borde testa med att byta ut båda ytterbackarna. Sätt in både Mäenpää och Jatta direkt nu i paus.
devve Vi kanske är mycket, men något lag är vi då fan inte, knappast sett ett gäng med fler individer. Vi har saknat och fortsätter sakna ett kollektiv med ledarfigurer på planen.
Anders Zingo Helt rätt, det går inte att ändra på allt på några dagar. Men det är extremt tydligt att Friberg måste jobba på spelarnas inställning. De verkar helt ha tappat tron på det. Det känns halvhjärtat, närkamperna, passningarna, avsluten...
Redarmy88 Det märks att MM brutit ned den uns av självförtroende som fanns kvar från förra året. Vi behöver bygga en vinnarlultur igen. Svårt med samma elva som visat att man just saknar det. Hoppas på några byten i paus.