Så är vi äntligen framme vid den plats där saker sker. Målet är dock inte slutet på resan, det är bara dags för en ny etapp.
Utöver eufori och grattis till alla som presterat på träning, på match och skapat resultaten vill jag skriva en hyllning till de som gjort detta möjligt. Byråkraterna, strategerna, styrelsefolket, valberedningen etc, ja alla de som ofta får del av mer frustration och besvärjelser, och i vart fall mindre uppmärksamhet.
Det är deras grundliga, oglamorösa jobb som gör att vi november 2024 kan ha en organisation, en klubborganisation, en lagledning som på egen kraft spelar föreningen till en direktplats till Allsvenskan. Utan grundjobbet hade det inte varit möjligt, i vart fall inte med den stadiga grund som nu föreningen vilar på vid inträdet i ligan där resan ska fortsätta.
Jag är också tacksam när jag konstaterar att utvecklingsresan fortsatt även under innevarande år. Det trimmas, byts, tillsätts och organisationsutvecklas alltmedan laget fokuserar på sitt, det gör att jag som supporter och medlem kan fortsätta resan framåt med en skön, stolt känsla.
Jag vill avsluta med att återkomma till vår senaste sportchef, som flera gånger återkom till vad som skulle krävas för den framgång vi nu fått:
Alla måste tro på det. - Vito Stavljanin, 2021