Vi kör väl lite spelaromdömen, mycket roligare efter en sån här match.
CLP - Trygg och lugn. Kanske någon boxning för mycket, men givet inledningen av säsongen kan jag köpa better safe than sorry.
Ray - Tillbaka i försäsongsslag innan Mölder fick för sig att han skulle vara överallt. En riktig kanonmatch. Enligt mig bäst i Öster idag.
Mattis - Stabil utan att glänsa. Några misstag i första halvlek, men riktigt bra i andra.
Starke - Har fått tillbaka självförtroendet. Något felbeslut, men han slår några riktigt bra passningar - t o m under press.
Dolsson - Magisk boll till 2-0, och några bra aktioner på det.
Ask - Riktigt bra match idag. Bolltrygg och finurlig, men han kan fortfarande slå de där totala idiotbollarna.
HBP - Får vi behålla honom i sommar? Från klarhet till klarhet. En av våra viktigaste spelare för tillfället.
Uddenäs - Är ju bra när han väl kommer fram, tar rätt beslut men får fortsatt inte riktigt till det. Outnyttjad potential.
Wendt - Första halvlek riktigt bra och iskallt mål, mattas sen av.
Burakowsky - Tröttnade också efter många rusher och fina aktioner i första.
Carlstrand - Håll i hatten. Har vi fått den där naturliga målskytten vi saknat så länge? Behöver ju det här snabba raka spelet för att glänsa.
Söderberg - Pigg i en kvart, sen tog det slut. Behöver mer matcher, sen blir han jävligt nyttig för oss.
Folsson - Blir inte klok på honom. Just när jag tänker att han är bra blir han dålig och vice versa. Upp och ner.
Tamminen - Fick inte ut så mycket som jag hade hoppats. Tänkte att det blir perfekt för honom att komma in och visa att Friberg hade fel. Men så blev det inte.