Vilken skillnad. Det är nästan så man blir lite frustrerad "i efterhand", för någonstans visste man att laget hade mycket mer i sig när det gick som trögast - svårare än så här behöver det inte vara! Var Mölder verkligen så hemsk i sitt ledarskap att det hämmade spelarna till den här kontrastgraden vi ser nu? Det får vi väl inte veta på några år, men förbluffad blir man. I intervjuer återkommer spelare till hur "spelsättet nu är mycket enklare", och som Carlstrand sa igår, "det här spelsättet får ut mycket mer av oss som individuella spelare" (ej ordagrant). Det märks verkligen.
Kan nästan inte tro att vi kollar på samma lag som för en månad sen. Helt upp och ner. Carlstrand är naturligtvis matchens gigant, men även Hannes, Jatta, Wendt... ja, nästan hela laget gör en mycket solid insats. Längesen man var så här nöjd med 90 minuter. Sen är det lite symboliskt att när Starke slarvar i slutet hinner jag tänka "Jaha, och där spricker stackars CLPs nolla, vafan Starke..." så reder saken ut sig på ett sätt det helt enkelt inte gjorde mot Nordic eller mot Ljungkile. Det bara löser sig. Det är inte rå-tur, men vi har inte vinden emot oss längre.