Ja @"Petter Bengtsson" , hur förklarar man vem som lyckas. Som alla vet har Z nått längre än någon kunde ana. Han hade ju en Tony Flygare före sig i rang under en tid där han lika gärna hade kunnat lägga ner sin feupoll.
Nu killgissar jag grovt, att Selmani i Jocke P haft någon som verkligen kunnat utmanat honom, talat klarspråk, ställt krav men också berättat för honom vad som finns bakom nästa hörn om han bara lyssnar och litar på ledarskapet. Och om han inte gör det, an han säkert kommer ha en bra karriär i Torns IF, Kristianstad, Tvååker och några inhopp i Superettan med en klubb som är upp och vänder. Och han hade säkert kunna åka runt i någon fräsig tyskkälke med carbondekaler och alldeles för stora hjul.
Näe, i Öster 21 finns inte den potentialen dold. Laget är inte byggt så och har inga såna personligheter. Det är mer Johan Mjällby och Tobias Linderoth, det är i så fall Tetris, Zahiren eller Engqvist som kan vara de som exploderar, men jag uppfattar inte att någon innehar någon form av bad boy potential_, tack och lov. Möjligen då John _Svenne Banan Stenberg men han har ju redan lagt SE för sina fötter, utan att ännu så mycket som dragit på smilbanden.
Näe, årets Öster kan vara den maskin som sakta men säkert ökar sin kapacitet och slagstyrka, men inte genom en enda spelares omvandling, utan genom sin egen gemensamma utveckling.
Jag är fortfarande kär av blotta tanken av att se vår Rochester behandla bollen samtidigt som det pågår ett blitzkrig runt honom. Vi har än så länge sett honom göra EN felpass av rang på cirkus trettiomatcher. Något som fjolårets futsalmittfältsnav överträffade på en halv halvlek.
Uppmanar härmed någon Värends tös ta sig an uppdraget att med lite ömsint värme, kanske en liten röd stuga vid en sjö och ett skifte Gudrunplantering, så att vi kan få förmånen att se honom kvar längre tid än det tar att säga orden spelaragent och transferfönster. Det brådskar dock.