• Allmänt
  • Österpoddar och poddar om Öster

Hahha, vad är det för jävla tomte? "Riv statyn av stig svensson och bygg en av Jens Gustavsson" Ut med femtioenprocentsregeln och in med VAR. Är det framtidens fotboll så vill jag inte vara med. Och det där med att Danska ligan mår så mycket bättre än allsvenskan, jag är inte så säker på att det är korrekt. Danska ligan har haft sjunkande publiksiffror de senaste 10 åren, medans allsvenskans publiksiffror har ökat, och låg 2019 (senaste jämförbara året utan restriktioner) på 9166 åskådare i snitt gentemot Danska superligans 6595.

Calle01

Nä jag tar honom inte särskilt allvarligt men ger man också utrymme till en snackmaskin som utger sig för att vara seriös måste man kunna plocka ner honom på jorden i det som inte heller kan ses som särskilt seriöst. Men nu släpper jag den intervjun och har här i tillfälliga sjukskrivningen gått vidare till nästa nästan lika seriösa och ännu mer underhållande poddintervju: en gammal episod av Fördomspodden med Daniel Nannskog. 🙂

Trevlig helg alla Östervänner!

Intervjua honom för all del om det är av intresse för någon, men inte i en podd om Öster.

Vill höra Dan och Elg snacka gott om vår nye islänning istället.

Undrar varför han inte ville kommentera Herdonsson och Pijaca som fotbollsspelare. Inga kommentarer var svaret. Business.

Kul att lyssna på honom ändå det blir ju intressant även om man inte håller med i allt som läggs fram som svart på vitt.

På riktigt nu vad är detta och Dan och Elgen borde sitta på fakta så att de åtminstone kan tala om för honom när saker inte stämmer. Exempelvis detta med P19. Nivån har aldrig varit bättre, bara kolla på alla spelare i de stora lagen som spelat där i år och fått kontrakt med deras A-lag.

Det finns inte en enda 07:a som spelat i P19 i år bortsett från nått enstaka inhopp. Det finns ett par 06;or i BP som fått spela regelbundet varav en är Lucas Bergwall. De flesta trupper har bestått av 03/04 och det lag som haft störst del 05:or som spelat regelbundet från start är Östers IF.

Ok ha den approachen du har men snälla ha nån form av fakta på bordet att backa upp det med.

Bryter man ner det en timme långa samtalet mellan Musa och Älgen finns det förstås saker att slå ner på. Men jag tror inte Elgen gick in i samtalet med en kritiskt granskande journalistkeps på sig, kanske snarare att han ville skapa ett dokument på temat ”I huvudet på en ung agent”. Annars hade han förstås redan grävt i de egentliga skälen till Musas avstängning, stämmer det han berättar eller finns det mer? ”Jag har kollat med förbundet och jag kan bekräfta att din beskrivning stämmer” hade t.ex. gynnat både journalistiken och Musa. Att Musa inte vet vem som står staty utanför arenan och vill byta ut honom mot Jens, jag känner lite: Hallå? Låt grabben vara 23 år och ivrig! Om vi föreställer oss möjligheten att Musa är en hederlig agent som brinner för sina klienter mer än något annat (och kanske att Elgen vet det), då tackar jag för inblicken! All in All landar jag preliminärt på att Elgen borde ha frågat ”Varför då?” när Musa vägrade kommentera två av Östers mest lovande spelare. För att han inte har dem i sitt stall? För att han tycker att de suger? För att han generellt inte vill offentliggöra sin uppfattning om enskilda spelares kvaliteter? (det där sista gjorde han i så fall avkall på tidigare i samtalet). På Elgen-språk ger jag honom en sjua. Trillar det ett lik ur Musas garderob i morgon sjunker det till en svag tvåa. Men det tror jag inte att det gör. Jag ger mig f-n på att det fortfarande finns folk där ute som har både heder och integritet. Jag hoppas och vill tro att Musa är en av dem. Återstår nu bara att han hjälper till att sälja Tatu till Man United för fötti miljoner så byter vi ut Jens-statyn mot en Musa-dito. 👏 🥰 😎

Ett tag trodde man att han satsade på en silly-disco-karriär, det hade varit trevligare än den lite smutsiga agentbranschen

Underhållande intervju. Men extremt mycket superlativ och allt är svart eller vitt. Lät som Zlatan. Svårt att ta han på allvar faktiskt. Jobbar 18-19 timmar om dagen, vadå ”jobbar”? Ligga i soffan å kolla på 4 fotbollsmatcher kanske inte är så ansträngande.
    Men han verkar uppenbarligen brinna för det han gör, vilket man får ge honom.

Ruuben

”Jobbat ruskigt extremt stenhårt” skulle ju visserligen Disco Kristoffersson kunnat säga. När journalister tycker det är hårt jobb att sitta och skriva eller ringa samtal har jag lite svårt att ta det också på allvar. Då menar jag inte heller att mitt jobb på skola/fritids är stenhårt om än mer fysiskt än kontorsjobb.

Jobba stenhårt: vägläggningsarbete, sophämtning, gruvjobb, Foodoracykling.

Att man får skit för att man inte vet personen på statyn utanför arenan och att man jobbar hårt fast inte fysiskt är bara patetiskt. Jag har känt Darlin sen högstadiet så jag kan bekräfta att hans historia är sann. Svårt att va låta obiased men det finns få personer som jag har stött på som har ett sånt pannben och vilja som Darlin hade både på och utanför plan. Darlin sa att han skulle bli störst om 5 år, jag sa det redan för 2 år sen.

Villenyblom jo, men om man nu vill riva en staty, så kan det vara vettigt att veta vem man vill riva.

Har nu också lyssnat på intervjun med Darlin Musa. Imponerande vad han har åstadkommit i så ung ålder. Ska man lyckas i den branschen måste man nog ha bra självförtroende o vara lite kaxig. Intervjua vem som helst i en timme om något man är dedikerad för så yppar man säker någon överdrift och folk kommer säkert ha synpunkter på vissa uttalanden.
        För övrigt så blir det bara 4 samtal i timmen dygnet runt i tre års tid och inte 40 som någon skrev... 😀

Lindstig undrar vad Malmöfansen hade sagt om en gammal ungdomsspelare i klubben och nu agent hade noll koll på Eric Persson och tyckt att man ska riva statyn🤔.

Att Darlin ville riva Stg Svensson-statyn och ersätta den med en staty över Jens Magnusson var mer bildligt än bokstavligt menat. Så tolkade jag det.

Calle01 det gör jag också. Men det stör mig att man är så historielös i en förening där man själv har spelet och numera företräder spelare i klubben.

Calle01

Ja givetvis menar han bildligt talat att man ska riva statyn.
              Och ja, Lindstig : 4 samtal i timmen (jag räknade lite snabbt, jag är ju ingen vinnare med
              Musas pannben) dygnet runt är det han ringt ”utan att skarva” (även i sömnen de få timmar han sover). Jag ifrågasätter inte hans ambitionsnivå eller att han anstränger sig men för hans egen skull och för att upplevas som seriös behöver han nog tagga ner lite. Och så blir det ju komiskt när han ena stunden säger att han har fullt förtroende hos varenda en av sina spelare men stunden därpå inte vet varför Monte har lämnat honom. Lite självinsikt eller ödmjukhet skulle inte skadat där kanske.

Sedan fattar jag att du @Villenyblom som är vän med honom går till hans försvar.

Den där intervjun var liksom Musa verkligen en vattendelare här inne och för min del så lämnar jag den här diskussionen NU och ser istället fram emot en intervju med t ex nye akademichefen Robert Grandén (vilket Elg var inne på). 👍

Eckart
                Givetvis håller jag inte med om allt Darlin säger. Framförallt är det irriterande då han lockar spelare som vi vill ha kvar till andra klubbar. Så tycker jag som supporter medan han gör vad han anser bäst för sina spelare. Alternativt hur han själv kan tjäna mest pengar...

Hansen

Jag kan skilja på våran vänskap och min syn på han som agent. Hade han vart en pengakåt agent så hade jag vart tyst. Han har all rätt att va kaxig med tanke på vart han har tagit sig och med att han är yngst i Sverige. När vi var på AFC hemma 2020 så pratade han telefon minst halva matchen och resten svarade på meddelanden i whatsapp. Så nej, jag tar inte hans försvar för att jag känner honom.

Den där musa verkar vara en ren pajas utan förstånd.