Öster har en fantastiskt fin arena!
Naturligtvis skulle arenan kunna se helt annorlunda ut, (konstigt vore det annars) med hela etage, skydd för väder och vind precis överallt etc. Det är lätt att börja göra förändringar efter diverse idéer och önskemål med resultat att helheten går förlorad. Till slut blir det ett ihopplock av kompromisser (som den om- och tillbyggda Olympia som jag besökte för någon vecka sedan). Jag trivdes iofs utmärkt på ståplats redan på Värendsvallen, utan tak, plastskivor mot vind etc. Visma arena är en konsekvent, tydlig och fin helhet som gör hela fotbollssverige avundsjuka! Jag börjar hellre en insamling för att slippa olika tillägg som förvanskar arenan.
För övrigt anser jag att klacken behövs nära planen. I tv ser det oerhört märkligt ut att låta sektionen bakom mål vara helt tom medan bortaklacken både syns bra och dessutom har en skön inramning av eftermiddags-/ kvällsol. Öster har en bra klack som tål synas i tv! Helst på en solig långsida men annars på nedre ståplats. Tänker att trycket blir mer påtagligt även för spelarna när klacken är nära. (go känsla i bortaföljet på Olympia).
/arkitekt med hjärta för Öster