@Wallberg sa:
@Slangen sa:
@xonitex sa:
Kreddd till er som alltid försöker vända allt till det positiva. Det är helt ok, till och med fint att alltid försvara och se det positiva ur allting. Folk måste dock få vara skeptiska och få uttrycka det även i ett supporterforum.
Själv var rätt skeptisk i början men nu är det mer ”det kan nog bli rätt okej”, ingen hype direkt men kanske skönt det?
Såklart får man vara skeptisk om man vill det. Min poäng är mest att det är konstigt att så många verkar förvånade över att vi värvar ”tråkiga” Astvald och inte en spetsspelare trots att det är exakt en sådan här värvning Velic hintat om. Han har ju klart och tydligt sagt:
1) spelaren som är på gång in ska inte ses som en ersättare för Petar och man letar inte efter en spelare med hans egenskaper
2) han vill primärt få in rutin, erfarenhet och ledaregenskaper i truppen
3) redan utan värvningen anser han att truppen håller för att dra igång serien med.
Man hade kanske lite större förväntningar. Det blev lite antiklimax.
Sedan kan jag också tycka truppen var relativt bra redan före värvningen. Kändes bara som det behövdes någon som kom in och satte pricken över i.
Man och man. Jag hade inte större förväntningar utifrån vad Velic sagt. Däremot kanske förhoppningar om att bli positivt överraskad, om än inte på Levi-nivå. Loeper var en realistisk värvning som hade varit en positiv överraskning i mina ögon. Astvald var det väntade, varken mer eller mindre. Jag jublar alltså inte på något sätt, är bara inte särskilt förvånad.
Håller med om att truppen saknar pricken över i. Men hoppas att Hauksson eller någon av danskarna kan bli den pricken, båda kan nog höja sig. Tycker också man hör mellan raderna i intervjuer med tränarna att Engqvist har sett oväntat bra ut. Samtidigt lät det på Majje i Smp-podden att han inte var jätteimponerad över de backarna defensivt.