@Eckart sa:
@Szabo sa:
@Eckart sa:
Och när det gäller antal poäng i serien. Leder demontränaren Järdler eller Dennis?
Svarar både Per från andra tråden och Eckart i ett här: Det intressanta är vilken tränare som skulle vara bäst på lång sikt, inte vem som tagit flest poäng kortsiktigt.
Velic har dessutom varit tydlig med att han tänker kortsiktigt, då bör också de resultatmässiga kraven bli betydligt högre.
Sen att Velic tagit fler poäng är ju för att vi har mycket bättre spelare på avgörande positioner tack och lov.
Det är nog bara du och Fredrik Gustavsson (och Järdler själv givetvis) som tycker han gjorde ett fantastiskt jobb. Jag vet att fysiken var extremt åsidosatt vilket i sig är helt sjukt. Tittar man sedan på fasta situationer så ser man med blotta ögat att betydligt mer tid och kartläggning läggs på detta och då kommer också resultaten. Men detta betyder inte att Järdler inte kan lyckas framåt. Jag recenserar bara hans tid i Öster. Han började i fel ände helt enkelt.
Tror dock typ alla håller med om att 2018 var lovande och alla var hoppfulla inför 2019 främst pga att vi hade Järdler, för några nyförvärv hade vi ju inte.
Sen var cupspelet magiskt bra och det var först när vi trots bra spel i inledningen på 2019 hade oerhört svårt att vinna matcher som folks attityd ändrades.
Tycker själv att Järdler sparkades i helt rätt läge så jag skiljer mig nog inte så mycket från andra. Men lite skevt när han kallas pajas och mäklare osv här inne samtidigt som Sveriges bästa lag är ute efter honom.
För övrigt så nämner du fysiken som var ett hett ämne här inne, men allt sånt är ju redan inkluderat i våra Expected Goals-siffror. Vi behövde tydligen inte fysik för att spela bra.